تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


حسابرسی در شهرداری نباید سیاسی شود
تاريخ خبر: شنبه، 23 آبان 1394 ساعت: 10:02

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: سیاسی کردن موضوع حسابرسی، ظلم است.

علیرضا دبیر ، در پاسخ به این سئوال که حسابرسی شرکت ها تمام شده، نتیجه این حسابرسی ها چه بوده و قرار است به کجا ختم شود، گفت: امسال اولین بار بود که ما بحث حسابرسی را محکم و به صورت تمام و کمال به شورا آوردیم. موارد تخلف در حسابرسی ها دیده می شود. مانند فروش اراضی عباس آباد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با انتقاد از طرح برخی مسائل همزمان با حسابرسی شرکت های وابسته به شهرداری گفت: متاسفانه می گویند چرا تا دیروز از شهرداری دفاع می کردی اما امروز منتقد شهرداری شده ای، باید بگویم من هنوز هم از بسیاری از پروژه های شهرداری دفاع می کنم و این پروژه ها کاملاً قابل دفاع هستند.

وی اضافه کرد: ما می گوییم مشکل مالی وجود دارد، حال برای رسیدن به انضباط مالی، بیایید و این مسائل را درست کنید، ما دنبال اصلاح هستیم.

دبیر با بیان اینکه نمی دانم طرح این مسئله و تمرکز بر آن چرا اینقدر باعث دلخوری شده است، گفت: متاسفانه شاهدم که در رسانه ها و حتی در بسیاری از شبکه های اجتماعی، این مسئله به صورت بسیار پررنگ مطرح شده و کار به اتهام زنی رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، گفت: من نماینده مردم هستم و به خاطر این جناح و آن جناح رای نیاوردم، حرفم را می زنم و تاکید می کنم هر کسی این موضوعات را سیاسی کند، ظلم کرده است.

وی با بیان این مطلب که می پرسید نتیجه حسابرسی چه بوده است، گفت: هدف من این بود که این مسئله را به صحن بیاورم، اکنون نتیجه گیری در اختیار ۳۱ عضو شورای شهر است. نتیجه آن می تواند در حد نامه، سوال، تذکر یا حتی طرح استیضاح باشد. وظیفه من فقط شرح ماوقع بود. تصمیم باقی ماجرا با شورای اسلامی شهر تهران است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر این مطلب که دنبال هیجان نیستم، گفت: من شلوغ کاری ها و رسانه ای شدن هایم را در ورزش پشت سر گذاشته ام. اکنون دنبال هیاهو نیستم. وظیفه من این بود که حسابهای شهرداری را شفاف‌سازی کنم و انتظارم از رسانه ها فقط و فقط حمایت است.

دبیر در ادامه در پاسخ به این سئوال که شما از تحت فشار قرار دادن حسابرسان سخن گفته اید، منظور شما از این فشارها چیست، گفت: متاسفانه شاهد انواع و اقسام فشارها بر حسابرس ها بودیم اما برای اینکه حسابرس ها تحت تاثیر این فشارها قرار نگیرند، من به صورت دائم و محکم با آنها جلسه می گذارم.

وی ادامه داد: همانطور که در صحن هم دیدید، من پشت حسابرس ها هستم، اگرچه این حسابرس ها، حسابرس شورا هستند نه من، ولی همه اعضای شورا از آنها حمایت می کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: باید مراقب باشیم تا فضای شورا تحت تاثیر این مسائل، سیاسی نشود. وقتی بحث سیاسی شود، خیلی ها خود را پشت آن پنهان می کنند تا حقایق روشن نشود. معتقدم سیاسی کاری نوعی بازی است که نباید وارد آن فاز شویم.