تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


دیدار امروز اعضای شورای شهر با دکتر روحانی
تاريخ خبر: شنبه، 24 خرداد 1393 ساعت: 13:39

به گزارش شهرداری نیوز ، افزایش سطح اختیارات اعضای شورای شهر تهران ، تحقق مدیریت یکپارچه شهری و پرداخت بدهی های دولت در حوزه مترو و اتوبوس مهم ترین مطالبات اعضای شورای شهر تهران از حسن روحانی است .

اعضای شورای شهر تهران روز شنبه 24 خرداد ماه دیداری با رییس جمهور خواهند داشت . کاهش آلودگی هوای پایتخت،توسعه حمل و نقل عمومی و... از مطالبات قدیمی مدیریت شهری از دولت است .

مطالبه اصلی مدیریت یکپارچه ش

اقبال شاکری،عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان این که مدیریت یکپارچه شهری اساسی ترین  موضوعی است که در جلسه امروز با رییس جمهور به آن پرداخته می شود گفت: پرداخت تعهدات دولت به شهرداری ها و تامین منابع توسعه حمل و نقل عمومی از دیگر موضوعاتی است که باید در این جلسه به آن اشاره شود .

او ادامه داد: افزایش سطح تعاملات فرمانداری ها و وزارت کشور با  مدیریت شهری از دیگر درخواستهای اعضای شورا است . مدیریت یکپارچه در حل مشکل آلودگی هوا و مشخص شدن سهم دستگاه های اجرایی در این زمینه و عضویت اعضای شورای شهر در شوراهای بالا دست مانند شورای عالی شهر سازی و کمیسیون ماده 5 و ... از دیگر موضوعاتی است که باید در این جلسه مطرح شود.

توسعه حمل و نقل عمومی دغدغه قدیمی مدیریت شهری

یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به دیدار عصر روز شنبه اعضای شورای شهر تهران با رییس جمهور گفت: پرداخت مطالبات پایتخت در حوزه مترو و اتوبوس یکی از درخواست های ما از رییس جمهور خواهد بود .

ابوالفضل قناعتی ضمن بیان این مطلب گفت: در دیدار با رییس جمهور اگر برای اعضای شورای شهر نیز فرصت صحبت فراهم شد به عنوان یکی از اعضای کمیسیون عمران در خصوص مطالبات شهرداری از دولت در حوزه مترو و اتوبوس سخن خواهم گفت .

 وی ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی اعضای شورا توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت است که این موضوع نیز مطرح می شود .

 کاهش تصدی‌گری دولتی / دولت به کمک شوراها بیاید

 اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به این که اگر شورا ها تقویت شود مردم در کشور تقویت شده اند گفت : دولت باید لوایحی که  پیش از این برای تقویت شوراها به مجلس ارائه می شده و تاکنون مقاومت می شده، به مجلس ارسال کند .

 وی با تاکید بر این که شوراها باید تقویت شوند گفت: شوراهای فرا دستی مانند شورای عالی استانها، هم مرتبه با مجلس است و می تواند طرح در صحن مجلس بیاورد که این شورا تاکنون  به جایگاه واقعی خود نرسیده است و نیاز به حمایت های دولتی در این زمینه داریم.