تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


رکورد امروز حاصل تورم بیش از اندازه دولت است
تاريخ خبر: سه شنبه، 28 مهر 1394 ساعت: 11:27

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با اشاره به اینکه در هفته های اخیر شاهد هجوم گسترده به ماهیت و اساس شورا از سمت دولت و مجلس بوده ایم، گفت: در تحلیل های مختلف و نشست های تخصصی و کمیسیون های دولت و مجلس فضایی ایجاد شده است که چندان به صلاح نیست و تلقی های اشتباهی شده است.

احمد دنیامالی در جریان یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه افزایش شمار اعضای شورای شهر تهران منجر به تامین عدالت در مسائل مدیریت شهری می شود، تصریح کرد: در سال های گذشته اعضای شورای شهر نه می توانند در نظام مهندسی ها حضور داشته باشند و نه در هیچ انتخابات دیگری برای مشاغل دیگر. سوال اینجاست بر اساس کدام قانون و مصوبه اعلام می شود که عضویت در شورا شغل است.

وی با اشاره به اینکه بارها از مجلس خواسته ایم به مشکلات بیش از صد هزار عضو شورا در کشور مبنی بر اینکه عضویت شورا شغل نیست رسیدگی شود، ادامه داد: بسیاری از اعضای شورا در کشور در ماه یک جلسه دو ساعته هم ندارند. پس اگر عضویت در شورا شغل است، خواهشمندم دولت هر چه سریعتر نظام این شغل را تعریف کند و در سازمان نظام مدیریت تعیین تکلیف شود.

دنیامالی با یادآوری اینکه وقتی اعضا می خواهند برای عضویت در حوزه ورزش فعالیت کنند، می گویند عضویت شان در شورا شغل است، ابراز تعجب کرد و افزود: یکی از حوزه های تصدی دولت در حوزه های مختلف، مباحث زیربنایی است که منجر به کاسته شدن از حوزه تصدی دولت بر مسائل مختلف می شود. پس هر چه اختیارات شوراها و مدیریت شهری را کاهش دهیم، تورم تصدی و فشار کاری در دولت کم می شود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به اهل بیتی که دولت ها در سال های گذشته ایجاد کرده اند نگاه کنیم، می بینیم که وضعیت دولت در تورم نیروی انسانی با مشکلات ویژه ای مواجه است، تصریح کرد: امروز رکوردی که داریم حاصل تورم بیش از اندازه دولت است. نتیجه اش در بودجه نیز این است که 80 درصد بودجه عمومی دولت برای مسائل جاری صرف می شود و 20 درصد باقی نیز برای پرداخت ها یارانه و هزینه آموزش و پرورش و پرداختی های حقوقی دستگاه ها صرف می شَود که همیشه نیز با کسری مواجه است.

دنیامالی یکی از معضلات بودجه دولت را این دانست که پروژه های عمرانی روی زمین باقی می مانند و ادامه داد: خواهشمندم از مجلس و دولت که موضوع شوراها را عمیق تر مورد بررسی قرار دهند و از فضاهای شعاری خارج شوند.

دنیامالی با اشاره به اینکه در یک دوره ای بحث اعضای شورا مطرح شد که تهران را با شهری مثل استانبول مقایسه کردند آن هم بر اساس مقیاس جمعیتی، ادامه داد: هم اکنون در این شهر 100 نفر در شورای شهر عضو هستند چراکه هر چه مردم را در سرنوشت شهری بیشتر مشارکت دهیم، منجر به لاغر شدن دولت و کاسته شدن از بار تصدی دولت بر مسائل می شود.

ئیس کمیسیون حمل و نقل شورا همچنین با ابراز نارضایتی از اینکه اخیرا دیده شده که بحث عضویت ورزشکاران در شورا به شدت در حال مطرح شدن است، خاطر نشان کرد: در دوره سوم سه عضو شورای ما از ورزشکاران المپیک بودند در مقابل 15 نفر یعنی 20 رصد اعضا را شامل می شد. امروز این 15 نفر به 31 رسیده است و تعداد المپیکی ها 4 نفر شده است، یعنی نسبت کنونی 12 درصد شده است.

دنیامالی با یادآوری اینکه پهلوانان ما حرمت دارند و باید احترام شان حفظ شود، ادامه داد: امروز اگر تختی زنده است به خاطر مدال هایش نیست به خاطر تواضعش در مقابل جامعه است. اخیرا دیده ام که نسبت به برخی اعضای ورزشی جمع شورای شهر مواردی مطرح می شود. باید بگویم که بخش عمده ای از این مطالب غیرمنصفانه است و بیشتر شایعات است.