تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


شهرداری به تنهایی نمی تواند مشکل محله هرندی را حل کند
تاريخ خبر: يکشنبه، 26 مهر 1394 ساعت: 13:36

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: سازمان ها و نهادها باید به منطقه 12 بیاییند و برای حل معضلات این منطقه مدیریت یکپارچه وجود داشته باشد.

ابوالفضل قناعتی درباره اقدامات شهرداری تهران در منطقه هرندی که در گزارشی توسط شهردار تهران در صحن شورا ارائه شد، اظهار کرد: این گزارش سبب شد درباره وضعیت منطقه، مشکلات و شرایط تغییر، کسب اطلاع کنیم و قرار شد هر معاونت به صورت جزئی تر اطلاعاتی را در چهار حوزه فرهنگی، شهرسازی خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک به شکل مفصل تری و جامع تری ارائه دهد تا بتوان بر اساس آن تصمیم گیری کرد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: به هر حال منطقه دوازده شرایط و بافتی دارد که اعضای شورای شهر از آن بازدید کردند و وضعیت به نقطه ای رسیده است که باید نگاه ویژه ای به آن صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تنها زمانی می توان به گرفتن نتیجه در خصوص اقدامات شهرداری امیدوار بود که همه تصمیم گیران در کنار هم قرار گیرند، تصریح کرد: با اقدامی جامع و یکپارچه می توان در این حوزه به نتیجه خوبی دست پیدا کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فیلم خوبی از وضعیت منطقه پخش شد، خاطرنشان کرد: شهردار تهران هم  نزدیک به سه سال است به طور جدی به این موضوع ورود پیدا کرده است به طوری که در این منطقه، کارهای تحقیقاتی ـ تحلیلی در مسائل کالبدی، اجتماعی و فرهنگی انجام شده تا مشخص شود در هر حوزه چه کارهایی صورت گرفته و چالش ها، مشکلات و راهکارها مطرح شده است.

قناعتی تاکید کرد: اما آنچه مهم است و شهردار و اعضای شورای شهر نیز آن را تائید کردند آن است که ورود شهرداری به صورت تنها در این حوزه به نتیجه ختم نمی شود چرا که منطقه دوازده همانند بیماری است که تنها با دیدن پزشک خوب نمی شود بلکه نیاز به دارو، خدمات درمانی و مراقبت های ویژه هم هست.

این عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهرتهران اعلام کرد: ورود شهرداری در منطقه 12 به تنهایی مشکلی را حل نمی کند، بلکه باید نیروی انتظامی ورود جدی داشته باشد و وزارت بهداشت درمان و نیز قوه فضائیه حضوری موثرتر داشته باشند تا بتوان وضعیت این محله را ساماندهی کند.