تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


لزوم بررسی احداث شهر جدید در تهران با وجود کمبود منابع
تاريخ خبر: سه شنبه، 21 مهر 1394 ساعت: 11:42

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل گفت: شهر با وجود کمبود منابع و آب ظرفیت پذیرش واگذاری جدیدی ندارد که باید به این مسئله توجه شود.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در تذکر پیش ازدستور با اشاره به احداث شهر جدید خوارزمی در جنوب شهر تهران اظهار کرد: جلسه خوبی با استانداران و فرمانداران داشتیم اما پیرامون آن مسئله‌ای پیش آمد که لزوم به تذکر آن می‌بینیم و آن احداث شهر جدیدی به نام خوارزمی در جنوب شرق تهران است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی با سرمایه گذارانی از شرکت عمران و بهسازی مطالعاتی را در خصوص احداث شهر جدیدی به نام خوارزمی در جنوب شرق تهران انجام داده‌اند که  کمیسیون شهرسازی و معماری باید به این موضوع حساس باشند و به آن رسیدگی کنند چرا که با وجود کمبود منابع و آب پیش از این تحمل فشارواگذاری را نداریم.

وی تاکید کرد: دیگر شهر تحمل آن را ندارد که واگذاری جدیدی به آن اضافه شود.

شاکری در تذکر دوم خود بادرخواست از معاونت فرهنگی واجتماعی هنری بیان کرد: در آستانه ایام محرم هستیم و هیات شروع به کار می‌کنند و از این رو تقاضا دارم تا مکان‌های امنی برای برگزاری هیات‌ها ایجاد کرده است چرا که در این هیات‌ها ارزش‌ها به نسل‌های جوان انتقال داده می‌شود و باید نسبت به برگزاری هر چه بهتر آن توجه کنیم.

شاکری همچنین درخواست کرد تا مکانی به نام سردار شهید همدانی که پیشنهاد آن ارائه شده است نامگذاری شود.