تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


درخواست ممنوعیت واردات گل مصنوعی به دولت
تاريخ خبر: يکشنبه، 19 مهر 1394 ساعت: 09:48

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس شورای شهر تهران از آمادگی شورای شهر برای ارسال پیشنهاد ممنوعیت واردات گل مصنوعی به دولت خبر داد و افزود:‌ قطعا طراوت و شادابی از گل مصنوعی برای هیچکس ایجاد نمی‌شود و لازم است فرهنگ استفاده از گل طبیعی را در کشور ترویج دهیم.

مهدی چمران در مراسم آغاز به کار هفتمین نمایشگاه گل و گیاه افزود: کشورمان به لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی و گل از موقعیت بسیار خوبی بر خوردار است اما متاسفانه در امر صادرات عقب ماندگی بسیاری داریم، ضمن اینکه در میان مردم کشورمان نیز استفاده از گل جایگاه مناسبی ندارد.

چمران در خصوص استفاده از گل های مصنوعی نیز گفت: استفاده از گل های مصنوعی در همایش‌ها و حتی صدا و سیما پذیرفته نیست، چرا که قطعا طراوت و شادابی از گل مصنوعی به کسی منتقل نمی‌شود. جا دارد ورود گل مصنوعی به کشور را ممنوع کنیم. بر همین اساس در شورا آماده هستیم این موضوع را به دولت پیشنهاد دهیم و استفاده از گل مصنوعی و واردات آن را ممنوع کنیم.

چمران در ادامه یادآورشد: بر اساس آمارهای ارائه شده گسترش فضای سبز در شهر تهران ظرف سال های گذشته مناسب بوده اما هنوز نیازمند بیش از پیش فضای سبز در تهران هستیم. باید از کارهای خوبی مانند خرید بوستان‌ها در منطقه یک حمایت کنیم. خرید بوستان‌ در منطقه یک، باعث شد که باغ‌ها در این منطقه از بین نرود.

وی تاکید کرد: این سیاست را در شورای شهر تهران توصیه می‌کنیم و از شهرداری تهران نیز می‌خواهیم، باغ‌های بزرگی که نگهداری آنها دشوار است و می‌توان از آنها به عنوان فضای سبز برای شهروندان استفاده کرد، خریداری کنند.