تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


دولت بازماندگان حادثه منا را فراموش نکند
تاريخ خبر: يکشنبه، 12 مهر 1394 ساعت: 13:50

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اعلام اینکه پیش از بازگشت کاروان پیکرهای حاجیان کشته شده در حادثه منا، شهرداری مقدمات بسیار خوبی برای استقبال فراهم کرده بود که جای تقدیر دارد، گفت: پیشنهاد جانمایی قطعه شهدای حادثه منا با دوفوریت همزمان با یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورا در صحن مطرح و با 29 رای به تصویب رسید.

ابوالفضل قناعتی با تاکید بر اینکه تجربه برگزاری مراسم اربعین سال گذشته از سوی شهرداری نشان داد که مدیریت در برگزاری چنین مراسم های باشکوهی، حرف اول را می زند، تصریح کرد: شواهد حاکی از آن است که حادثه رخ داده در سرزمین منا، ناشی از سوءمدیریت آل سعود بوده است و لاغیر.

وی با یادآوری اینکه سوءمدیریت آل سعود در برگزاری مراسم حج سال جاری، بارها موجب بروز حوادث ناگواری برای زائران شده، خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت بیشماری از مسلمانان که به سرزمین منا برای مناسک حج وارد می شوند، مدیریت بحران امری لازم و ضروری است. مساله مهمی که نبودش در حج 94، سبب بروز حوادث رمی جمرات و کشته شدن هزاران مسلمان شد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آل سعود باید مسیرها و معابر را پیش از برگزاری مناسک حج آماده سازی می کرد، ضعف در اجرا و آماده سازی زیرساخت های لازمه در برگزاری مراسم حج را عامل اصلی بروز حوادث دانست و تاکیدکرد: دولت باید همواره یاد و خاطره این حجاج را گرامی بدارد و آنان و به ویژه خانواده هایشان را فراموش نکند.

قناعتی با پرداختن به اینکه مسئولان و ائمه جماعات شهرهای مختلف باید بکوشند همواره از حال و روز خانواده های بازمانده حادثه منا باخبر باشند، اظهار کرد: پیشنهاد می دهیم بنیادی متشکل از خانواده این حجاج تشکیل شود تا هم پرونده این حادثه در ابعاد بین المللی پیگیری شود و هم مسئولان حمایت های مادی و معنوی از این خانواده ها را فراموش نکنند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران همچنین از مدیریت شهری خواست علاوه بر اینکه امکان تدفین این عزیزان در جایگاه مخصوص شهدا در بهشت زهرا(س) را فراهم کرده است، بازماندگان این حادثه را نیز حمایت کند.