تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


فعالیت در پاسداشت فرهنگ ایثار یکی از کارهای ماندگار شهرداری تهران است
تاريخ خبر: شنبه، 4 مهر 1394 ساعت: 13:30

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: فعالیت در پاسداشت فرهنگ ایثار یکی از کارهای ماندگار شهرداری تهران است.

اقبال شاکری ، با اشاره به برپایی همایش ملی علمداران مقاومت ویژه تجلیل از تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه فرهنگ و ایثار اظهار داشت: حمایت از فعالیت های سازمان های مردم نهاد دستاوردهای اجتماعی بیشتری نسبت به تصدی گری شهرداری در این فعالیت ها دارد.

وی ادامه داد: از این رو همیشه پیشنهادمان این بود که یکی از کارهای خوبی که شهرداری می تواند انجام دهد این است که گروه های ارزش گرا و ارزش آفرین به ویژه در حوزه های فرهنگ ایثار، شهادت، جهاد و مقاومت را شناسایی و از فعالیت های آنها حمایت اجرایی و رسانه ای کند.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه تاثیر فعالیت سازمان های مردم نهاد در این حوزه ها صددرصد بیشتر خواهد بود، خاطر نشان کرد: البته یکی از کارهای خوب حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز حمایت از فعالیت های این نهاد و تشکل هاست.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری هنگام آغاز به کار دولت فعلی یکی از کارهای بسیار خوب را حمایت از فعالیت های خودجوش مردمی به ویژه در حوزه های ارزشی برشمردند، اظهار کرد: علت این است که این گروه ها ارتباط با بدنه جامعه و اجتماع را به خوبی می توانند توسعه دهند و مردم نیز بدون دعوت و هزینه در برنامه های آن شرکت می کنند.

شاکری با تاکید بر این موضوع که تنها انتظاری که تشکل های مردم نهاد دارند نیز این است که مورد حمایت قرار گیرند، گفت: باید محل مناسبی در اختیارشان گذاشته شود و برایشان اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد. این در حالی است که اقداماتی که درحوزه پاسداشت و بزرگداشت ایثارگران انجام شده از کارهای ماندگار شهرداری است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درباره اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی، سردرگمی جوانان، بهم ریختگی محلات و حضور افراد آسیب دیده در محلات با فعالیت های گروه های ارزشی کاهش می یابد، افزود: پیش از این نیز شاهد نمونه خوبی در کاهش آسیب های محلی با حمایت شهرداری تهران بوده ایم.