تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


بی کفایتی مسئولان سعودی در حرم امن الهی فاجعه خلق کرد
تاريخ خبر: سه شنبه، 24 شهريور 1394 ساعت: 10:50

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس شورای شهر تهران در ابتدای یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران از حادثه رخ داده در صحن حرم خانه خدا و کشته شدن 8 زائر ایرانی در جریان سقوط جرثقیل ابراز تاسف کرد و گفت: وقوع این حادثه ناشی از بی تدبیری و مدیریت ضعیف مسئولان شهر مکه است.

مهدی چمران با ابراز تاسف و عرض تسلیت به خانواده های زائران ایرانی کشته شده در حادثه مکه تصریح کرد: به مسئولان مکه این مهم را گوشزد می کنم که ساخت و ساز در اطراف کعبه، اقدامی غیرکارشناسانه است.

وی با اشاره به اینکه ساختن آسمان خراش ها در حریم خانه کعبه کاملا غیرکارشناسی و خلاف همه اصول شهرسازی و معماری است، خاطرنشان کرد: براساس استانداردهای میراث فرهنگی نیز انجام هرگونه ساخت و ساز در حریم بناهای تاریخی ممنوع است، به ویژه خانه کعبه که برای مسلمانان جهان مبنای دین مبین اسلام است.

رئیس شورای شهر تهران حادثه رخ داده را ناشی از بی فکری و عدم توجه مسئولان سعودی به مسائل تخصصی شهرداری دانست و افزود: اگر نگوییم که این حادثه ناشی از دشمنی ها با این موضع است، باید بگوییم که از سر بی کفایتی و نبود مدیریت صحیح شاهد کشته شدن 8 زائر، مفقود شدن 3 زائر زن و مجروحیت بیش از یکصد زائر بوده ایم.