تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تهران در گذشته دور دچار بی نظمی در ارتباط با منظر شهری شده است
تاريخ خبر: يکشنبه، 22 شهريور 1394 ساعت: 13:41

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:تهران در گذشته‌های دور دچار یک بی‌نظمی در ارتباط با منظر و سیمای شهری شده و نتیجه این است که ما شاهد نا هماهمنگی و نا همگونی در بحث سیما و منظر شهری هستیم.

محمد حقانی ، با اشاره به اهمیت موضوع منظر و سیمای شهری، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه در سالهای گذشته مدیریت شهری در این بخش تلاش‌های را کرده است اما به دلیل اینکه تعاملی فی‌مابین دستگاه‌های مختلف وجود ندارد، تحول خوبی را شاهد نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد: تهران در گذشته‌های دور دچار یک بی‌نظمی در ارتباط با منظر و سیمای شهری قرار گرفته است و همین امر کافی است تا شرایط فعلی را برای تهران رقم بزند و نتیجه این است که ما شاهد هستیم همگونی از یک نظام خاصی در بحث سیما و منظر شهری برخوردار نیستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در سایر کشورها توجه ویژه‌ای را به فرهنگ، تمدن و معماری خود دارند، بیان داشت: در این کشور توجه ویژه به معماری مدرن با تلفیق فرهنگی سنتی و معماری گذشته می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ما در تهران شاهد سر به فلک کشیدن برج‌های چند طبقه در کوچه پس‌کوچه‌های شهر هستیم و در واقع این موضوع تضعیف‌کننده حقوق شهروندی است.

حقانی با اشاره به مشکلات عدیده شهر تهران در بحث سیما و منظر شهری تأکید کرد: در این زمینه بایستی وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ورود جدی را داشته باشند و از ساخت و سازهایی که معماری مدنظر را رعایت نمی‌کنند جلوگیری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به راه‌اندازی کمیته‌هایی در مناطق مختلف با عنوان کمیته نما و منظر شهری، تأکید کرد: اگرچه شورای شهر در دوره جدید فعالیت هایی را در این زمینه آغاز کرده است اما قطعاً این فعالیت‌ها کافی و وافی نیست و نیاز به حمایت ویژه از سوی دولت دارند.

وی با اشاره به احداث ساختمان شیشه‌ای مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: در حالی این ساختمان احداث شده است که مجلس خود قانونگذار و ناظر بر قانون است، و تعجیب می‌کنیم که چگونه اجازه احداث این ساختمان را داده است.