تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


وظیفه شهرداری تامین منابع آبی نیست
تاريخ خبر: چهارشنبه، 18 شهريور 1394 ساعت: 09:12

به گزارش پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تنها وظیفه شهرداری تامین منابع آبی نیست، گفت: کم آبی تهران و ایران را تهدید می‌کند و اگر آب در این شهر نباشد ارزش زندگی کردن ندارد.

عبدالحسین مختاباد در تذکرات پیش از دستور یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره کمبود آب اظهار داشت: کم آبی تهران و ایران را تهدید می‌کند و تنها وظیفه شهرداری تهران نیست که نسبت به مدیریت منابع آبی اقدام کند و باید دولت و دستگاه‌های زیرمجموعه آن این وضیعت را مدیریت کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که منابع آبی لازم را نداشته باشیم دیگر زندگی در تهران ارزشی ندارد لذا باید شهروندان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

مختاباد خاطر نشان کرد: کانادا سومین کشور دارای ذخیره آبی دنیا است ولی اگر شخصی در آنجا ماشین خود را با آب شرب بشوید، جریمه می‌شود.

وی یادآور شد: رسانه‌ها باید در رفع معضل کمبود آب مشارکت کنند تا بتوانیم با فرهنگ‌سازی مناسب در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم. باید آبهای سطحی و زیرزمینی مدیریت شوند و نباید همین‌طور رها شوند.

مختاباد در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در بازدید از میدان شوش در جنوب تهران مشخص شده است که بعضی از مناطق آن دچار بحران اجتماعی هستند که باید به آن ورود کرد.