تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تنها با بودجه شهرداری نمی شود به بهینه سازی حمل ونقل عمومی پرداخت
تاريخ خبر: سه شنبه، 17 شهريور 1394 ساعت: 13:36

به گزارش پارلمان شهری شهرداری نیوز، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه با تخصیص بودجه های 40 میلیاردی و 50 میلیاردی نمی توانیم وضعیت  اتوبوس رانی و توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی را پیش ببریم، گفت: در سال 92، 40 میلیارد تومان به خرید موتورهای برقی اختصاص یافت و 50 میلیارد نیز به ورود اتوبوس های برقی. اما باید در نظر بگیریم که از 6 هزار اتوبوس تهران، 3 هزار دستگاه دیزلی و گازوئیلی هستند.

ابوالفضل قناعتی در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورا در جریان بررسی طرح کاهش (کنترل آلودگی هوای تهران) با اشاره به اینکه بیشتر وسایل حمل و نقل عمومی متعلق به بخش خصوصی است، نبود توجیه های کافی اقتصادی را دلیل اصلی بروز فرسودگی ها در این وسایل دانست.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در تهران هنوز شاهد هستیم که خودروهای تاکسی پیکان و سایر خودروهای فرسوده اقدام به ارائه خدمات به شهروندان می کنند، افزود: ستاد سوخت در سال جاری پاسخگو نبود، از سویی دیگر حدود 10 هزار تاکسی فرسوده، سلامت هوای شهر را تهدید می کند. معضلی که روز به روز در حال گسترش است.

وی با انتقاد از اینکه نوسازی خودروها نه از سوی بانک ها حمایت می شود و نه دولت به وظایف خود عمل می کند، ادامه داد: آلودگی هوای شهر تهران نه مقصرش شهرداری است و نه شورای شهر. از همین رو به نظر می رسد رفع معضلات پایتخت نیازمند یک عزم ملی و فراسازمانی را می طلبد.

وی همچنین از حضور مسافرکش های شخصی با پلاک های شهرستان در خیابان های تهران انتقاد کرد و گفت: شاهد هستیم که در ماه های اخیر ماشین هایی که نه شرایط فنی استاندارد دارند و نه پلاک متعلق به تهران، اقدام به جابجایی شهروندان می کنند و این معضل مشکلاتی برای رانندگان تاکسی ایجاد کرده است.

وی با اعلام اینکه این رانندگان شب ها در ماشین هایشان می خوابند و روند کسب درآمد رانندگان تاکسی را مختل کرده اند، ادامه داد: وقتی از رانندگان تاکسی حمایت های سوختی را گرفته ایم و هیچ تسهیلاتی نمی دهیم، از سویی دیگر بازار کار این رانندگان را نیز حمایت نمی کنیم، در نتیجه باید منتظر وقوع معضلات جدیدی در تهران باشیم.