تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


اگر اقدامات شهرداری در منطقه هرندی نباشد، فاجعه ای انسانی رخ می دهد
تاريخ خبر: سه شنبه، 17 شهريور 1394 ساعت: 13:33

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر با انتقاد از اینکه دولت و سازمان های ذی صلاح همچون بهزیستی وظایف ذاتی شان در ساماندهی محلات مختلف شهر تهران همچون محله هرندی را فراموش کرده اند، گفت: اگر شهرداری به داد منطقه هرندی نرسد، فاجعه ای انسانی در آنجا به وقوع می پیوندد.

اقبال شاکری با بیان اینکه به اتفاق مختاباد، امرودی و مطهری و سایر همکاران شهرداری تهران در مناطق جنوبی تهران گشت زدیم و از نزدیک آسیب اجتماعی محلات همچون هرندی را که معضل بزرگی است، بررسی کردیم، افزود: این منطقه محدوده خاصی است که دچار آسیب های اجتماعی است و گاه شاهد هستیم جمعی به نحوی زندگی می کنند که گفتنش نیز ناراحت کننده است.

وی با تاکید بر اینکه خدمات سازمان رفاه شهرداری تهران و معاونت اجتماعی در منطقه 12 به ویژه محله هرندی قابلیت تقدیر و تشکر خاص دارد، افزود: انصافا اگر شهرداری این اقدامات را هم انجام ندهد، فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

اقبال شاکری با انتقاد از اینکه نهادهایی که مسئولیت ساماندهی آُسیب های اجتماعی را برعهده دارند، کاری نمی کنند و این محله نیاز به اجرای طرح های بزرگ بازپروری دارد، ادامه داد: از همین جا به تمامی دست اندرکاران مراکز سامان سراهای این منطقه درود و خسته نباشید می گویم. چراکه عملکرد این افراد نشان می دهد که چقدر وضع این محلات بهبود پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات شهرداری انصافا در شان شهروندان و مدیریت شهری بوده است، گفت: باید از همین جا دست همه دست اندرکاران اجرای این طرح بزرگ را ببوسیم. چرا که نیاز بزرگ این منطقه، حضور به موقع مسئولان اجرای طرح های ضربتی است. آسیب های اجتماعی این منطقه محدود به منطقه نیست و به جامعه تسری می یابد.

شاکری همچنین از زحمات ان.جی.او های این منطقه تقدیر و تشکر کرد و از شرکت های بزرگ اقتصادی خواست بودجه بخش فرهنگی و اجتماعی شان را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی محلاتی همچون هرندی صرف کنند.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت و رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرده نیاز این افراد به قدری کم است که به طور مثال در تامین پوشاک و تغذیه خلاصه می شود.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر بار دیگر تاکید کرد، اگر شهرداری کار باقیمانده دیگران را انجام ندهد، این فاجعه انسانی دردسرساز می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه از تونل توحید بازدیدی داشته است، اعلام کرد: عایق بندی و آب بندی این تونل توسط معاونت فنی و عمرانی انجام شده و مشکل ریزش آب روزهای گذشته مربوط به لوله های آبی بوده که باید منتقل می شده، اما از سوی مسئولان آب و فاضلاب به تاخیر افتاده است