نخستین فراخوان همایش ملی «قند پارسی» در سه بخش تبلیغات تجاری، تبلیغات مسئولیت اجتماعی و تبلیغات فرهنگی منتشر شد.
به گزارش ایسنا، دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس قوانین بالادستی از جمله بندهای ۱۶ و ۲۱ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قانون ممنوعیت بهکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه با هدف پاسداری از زبان و ادبیات فارسی و ارتقای نقش و کارکرد آن در عرصه تبلیغات در نظر دارد نخستین همایش ملی قند پارسی را در تاریخ ۲ بهمن ۱۴۰۲ در تالار رودکی تهران برگزار کند.
دبیرخانه همایش در بخش مسابقه و تجلیل از آثار برتر از تمامی فعالان و هنرمندان خلاق و نوآور حوزه تبلیغات، دعوت کرده آثار و طرحهای تبلیغاتی خود را شامل تهیه و تولید نماد، نشان، نشانواره (لوگو) و سایر عناوین مشابه در سه بخش تبلیغات تجاری، تبلیغات مسئولیت اجتماعی و تبلیغات فرهنگی با رعایت جنبههای خلاق و نوآورانه و درخور فرهنگ غنی پارسی، به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
ویژگیهای الزامی آثار عبارتند از: استفاده از زبان فارسی سلیس و روان و نام ایرانی در نامگذاری محصول یا نشان، تناسب آثار با موضوع تبلیغ، استفاده از عناصر گرافیکی مرتبط با فرهنگ و زبان فارسی، زیبایی و خلاقیت طراحی و آثار باید در قالبهای چاپی، دیجیتال یا ترکیبی از این دو باشند (مانند طرحهای بستهبندی، طرحهای تبلیغات محیطی، تبلیغات پخشی و سایر شقوق تبلیغاتی).
آثار ارسالی باید توسط خالق اثر، صاحب نشان تجاری یا کانون آگهی و تبلیغاتی ارسال شود.
تمامی آثار دریافتی، توسط هیأت داوران متشکل از صاحبنظران و متخصصان حوزه زبان و ادبیات فارسی، تبلیغات، بازاریابی و گرافیک ارزیابی شده و از پدیدآورندگان آثار برگزیده در هر بخش قدردانی به عمل خواهد آمد.
نظر به اهمیت گسترش گفتمان فرهنگی- تبلیغاتی در پاسداشت زبان فارسی، از تمامی هنرمندان و خالقان اثر علاقهمند به فرهنگ ایرانی و زبان فارسی، دعوت شده آثار خود را به همراه کاربرگ پیوست تا پایان تاریخ ۲۵ دیماه به نشانی پست الکترونیکیinfo@ad.gov.ir ارسال کنند.
دبیرخانه دائمی همایش قند پارسی با شماره تلفن ۸۸۰۰۷۹۹۵ آماده پاسخگویی به پرسشها و ارائه اطلاعات بیشتر به علاقهمندان است.