به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: امسال ۱۸ تقاطع برنامهریزی شده که تقاطع شقایق به ایثارگران امروز افتتاح شد و تقاطعهای دیگر به تناسب از ماه آینده طبق برنامه تحویل شهروندان خواهد شد.
هادی حقبین، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در آیین بهرهبرداری از پل دسترسی بلوار شقایق به خیابان ایثارگران (پل ایثارگران) گفت: امروز در راستای شنبه های امید و افتخار پروژه ای را در منطقه ۲ تحویل شهروندان دادیم. سال گذشته ۱۱ تقاطع و امسال ۱۸ تقاطع برنامه ریزی شده تا به بهرهبرداری برسد که این اولین تقاطع از این تعداد است و مابقی به تناسب از ماه آینده طبق برنامه تحویل شهروندان خواهد شد.
وی افزود: این پل به لحاظ مقیاس شاید بزرگ نباشد اما به لحاظ اثرگذاری کارکرد زیادی دارد. بلوار شقایق در این قسمت مسدود بود و با هماهنگی منطقه قرار شد تکمیل پروژه با ما باشد و ظرف ۱۰ ماه کار فشرده تکمیل شد تا مشکل ترافیکی منطقه در محدوده هتل اسپینانس با این افتتاح مرتفع شود.
حقبین با بیان اینکه هزینه های این افتتاح در شروع با هتل اسپینانس بود و در ادامه به معاونت محول شد، اظهار کرد: بلوار ایثارگران دسترسی اصلی این منطقه را پوشش می دهد و بار ترافیکی منطقه را تسهیل می کند. حدود ۴۲ میلیارد تومان هزینه نهایی این پروژه است و حدود ۱۱ میلیارد تومان قیمت روز سال ۹۹ توسط هتل اسپینانس هزینه شده است.
مهدی صداقتی نیز در این مراسم گفت: پل ایثارگران از سال ۱۴۰۱ در حوزه معاونت فنی و عمران کارش شروع شد و ماه گذشته میانه مردادماه بازدیدی از پروژه داشتیم. در این بازدید متوجه اهمیت پروژه شدیم؛ از این جهت که معمولا انتهای شهریور و ابتدای مهر بار ترافیک معابر تهران سنگین است و هر تقاطعی قبل از شروع مدارس بهره برداری شود به کاهش ترافیک کمک می کند.
وی افزود: این پروژه در شروع کار ما بالغ بر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. شهرداری منطقه ۲ در این مسیر بسیار کمک کرد. ما در این منطقه علاوه بر هتل اسپینانس امکان دیگری داریم که در انتهای هفته ها باعث شلوغی محلات می شود و این افتتاح کمک بزرگی به کاهش بار ترافیکی خصوصا در ایام سرد سال می کند.
مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ هم در ادامه گفت: امروز و بعد از حماسه پیاده روی اربعین این پروژه تحویل شهروندان شد. این پروژه به واسطه اینکه در محدوده میدان بهبود و اراضی هفت گانه قرار دارد و حدودا ۴ هزار خانوار در این نقطه ساکن هستند و به انضمام اینکه بارگذاری های فرامنطقه ای در این محدوده وجود دارد، کمک بزرگی به تسهیل تردد میکند. تنها مسیر استاندارد این محدوده بلوار شاهنامه بود و در مواقع اوج ترافیک با مشکلاتی مواجه بودیم.
وی ادامه داد: در ابتدای سال ۹۹ قرار بر این می شود از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت این پل استفاده کنیم. اما به واسطه تورم ایجاد شده بخشی از پروژه انجام می شود. با شروع این دوره از مدیریت شهری تصمیم بر این گرفته شد که کار با تأمین اعتبار تمام شود و در طول یک سال گذشته ۶۰ درصد کار باقی مانده پروژه توسط شهرداری انجام شد.