تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


اهتمام شهردار تهران در رسیدگی به منطقه 12 قابل تقدیر است
تاريخ خبر: چهارشنبه، 28 مرداد 1394 ساعت: 13:53

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات شهرداری تهران در منطقه 12 جای تقدیر دارد گفت: نفقطه آمال در منطقه 12 این است که بتوانیم روند بازگشت سکونت را به این منطقه برگردانیم.

عباس جدیدی با حضور در شهرداری منطقه 12 ضمن بازدید از پروزه های عمرانی با شهروندان و اعضای شورایاری  این منطقه نیز دیدار کرد.

این عضو شورا گفت: متاسفانه مشکلات و معضلاتی که در طول سالیان بر منطقه 12 مستولی شده است موجب گشته تا روند جمعیت گریزی از این منطقه شدت بگیرد.

وی ادامه داد: امروز با اینکه به طور روزانه شاهد تردد 2 میلیون نفری در سطح منطقه هستیم اما جمعیت ساکن در این منطقه تنها 360 هزار نفر می باشد. این یعنی استفاده از خدمات این منطقه برای جمعیت غیر ساکن.

جدیدی افزود: منطقه 12 از نظر وجود بافت فرسوده در سطح شهر تهران در رتبه دوم قرار دارد در حالی که از نظر نوسازی این بافت در رده پانزدهم جای گرفته و این بدان معنا است که فرسودگی بافت های منطقه رو به افزایش است.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: اقدامات عمرانی و فرهنگی در این منطقه باید در جهت احیای حیات آن باشد و به گونه ای که جمعیت به ان بازگردند.

جدیدی اظهار داشت: در این راه زحمات شهردار تهران قابل تقدیر است و ما نشانه هایی از این مهم را در اقدامات شهرداری مشاهده می کنیم.

جدیدی که در بازدید صبحگاهی خود از محله های هرندی و عودلاجان بازدید کرده بود گفت: وجود معتادان و کارتن خواب ها به عنوان یک معضل فرهنگی آسیب های زیادی به منطقه زده است اما با وجود اینکه شهرداری متولی جمع آوری یا بازپروری معتادان نیست ولی تلاش وافری در این امر به خرج داده با این وجود باید در نظر داشت برای حل این معضل نیاز به یک عزم همه جانبه و ملی می باشد تا این محلات به سامان برسند.

جدیدی با اشاره به اقدامات عمرانی در این منطقه از جمله گذر دو خط مترو (6و7) تصریح کرد: ایجاد زیر ساخت های حمل و نقل ریلی بستر مناسبی برای  تجدید حیات بافت های شهری است و امروز می بینیم علاوه بر خط یک مترو که در منطقه 12 فعال است خطوط 6 و 7 مترو نیز با چندیدن ایستگاه از این منطقه عبور خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد : خبر خوش ما به اهالی منطقه این است که با اقدامات شهرداری به امید خدا رونق گذشته به این منطقه باز خواهد گشت و شهروندان نیز باید در این راه با مشارکت و صبر خود این روند را تسریع نمایند.

جدیدی افزود: توجه شهردار به مناطق غیر برخوردار در خور تحسین است و ما در شورای اسلامی شهر تهران نیز بر این امر تاکید داریم و این موضوع را جز اولویت های خود می دانیم.

عباس جدیدی همچنین به ملاقات مردمی خود اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که می توان در ملاقات های مردمی به آن اشاره کرد عدم آگاهی شهروندان از برخی ضوابط و قوانین است که اگر به آنها مشاوره و یا معاضدت داده می شد شاید آنها به این مشکلات دچار نمی شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه شهرداری تهران یک نهاد پاسخگو است و ما ازاینکه این نهاد پذیرای مردم و در دل آنان باشد استقبال می کنیم اما در مباحث شهر سازی وجود معاضدت های شهر سازی می تواند کمک خوبی برای شهروندان باشد تا دچار خسران نگردند.

معاون نظارت شورا همچنین در جمع دبیران شورایاری منطقه 12 که به بیان مشکلات محلات خود پرداختند گفت: منطقه 12 با دارا بودن 13 محله و گستردگی که دارد از ظرفیت خوب برای مشارکت مردم برخوردار است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

جدیدی خاطر نشان کرد: اما عزیزان توجه داشته باشند که کار مدیریت شهری یک کار خلق الساعه نیست بلکه در قالب یک برنامه 5 ساله تعریف شده و برای آن ردیف بودجه تعریف شده است. بسیاری از مشکلات و در خواست های شورایاری های عزیز در برنامه 5 ساله شهرداری دیده شده و اندکی صبر و تحمل می طلبد تا این برنامه ها به بار بنشیند.

وی گفت: دیدگاه ما در مدیریت شهری این است که به سمت محله محوری حرکت کنیم  و برای اینکه موفقیتمان زودتر محقق شود تکمیل سند توسعه محلات باید در اولویت قرار گیرد.