به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد که در شش ماهه نخست سال باید ۳۰۰ هزار تن آسفالت در بزرگراههای تهران ریخته شود.
عباس شعبانی صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از روند پروژه بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان اظهار کرد: بزرگراه آزادگان به طول ۳۸ کیلومتر است؛ اما با احتساب کنارگذرهای موجود طول این بزرگراه به دو برابر افزایش مییابد و حجم عملیات اجرایی در این بزرگراه بیشتر از ۳۸ کیلومتر خواهد بود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه برای اصلاح این محور ۱۳۵ هزار تن آسفالت نیاز داریم، گفت: به دلیل آنکه بزرگراه آزادگان یک کمربندی است حجم تردد و تعداد خودروهای باری در این محور بسیار زیاد است و این در حالی است که در برخی از مکانهای مختلف بزرگراه آزادگان زیرسازی کافی برای این حجم تردد انجام نشده بود.
شعبانی با بیان اینکه از سال قبل تاکنون ۵۰ هزار تن آسفالت در ۹ کیلومتر از بزرگراه آزادگان صرف شده است، اظهار کرد: برخی شهروندان از کند بودن روند آسفالتریزی انتقاد دارند؛ اما شرایط آزادگان به دلیل عدم زیرسازی کافی و همچنین حجم بالای تردد خودروها به خصوص خودروهای باری به گونهای است که باید بستر زیر آسفالت تحکیم شود که برهمین اساس یا باید با روش بتن غلتکی و یا تحکیم خاک بستر و سیمان عملیات اجرایی را پیش میبردیم و بعد از آن روکش آسفالت انجام میدادیم که این روش زمانبر است.
وی با بیان اینکه در ۲۲ بزرگراه اصلی تهران عملیات تراش و روکش آسفالت در حال انجام است، تصریح کرد: در شش ماهه اول سال باید ۳۰۰ هزار تن آسفالت در بزرگراهها ریخته شود و ما میتوانیم چند شیفته کار کنیم؛ اما نمیتوانیم بیشتر از این ترافیک مضاعف به مردم تحمیل کنیم و باید بگویم که در شش ماهه اول سال جاری هیچ بزرگراهی نخواهیم داشت که در زمینه آسفالت مشکلات اساسی داشته باشد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه بزرگراههایی همچون چمران، صیاد شیرازی، مدرس، امام رضا، آزادگان و غیره بزرگراههایی هستند که آسفالت آنها بهسازی میشود، در پاسخ به ایسنا مبنی بر اینکه آیا بزرگراه دیگری در تهران وجود دارد که همچون آزادگان نیاز به زیرسازی اساسی داشته باشد، گفت: بخشهایی از بزرگراه شهید یاسینی نیز اینگونه است و باید تحکیم بستر صورت گیرد.
شعبانی در مورد پروژه شهید متوسلیان نیز با بیان اینکه گزارش مطالعاتی آن به شهردار تحویل داده شده است، اظهار کرد: این پروژه به عنوان پروژه مشارکت بخش خصوصی دیده شده است و از میدان سپاه تا تقاطع فداییان اسلام – آزادگان پیش میرود که برای اجرای این مهم باید از توان بخش خصوصی استفاده کرد.