تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


شهرستان شدن پرند در وزارت کشور در حال طی فرایند است
تاريخ خبر: چهارشنبه، 30 فروردين 1402 ساعت: 08:55

  به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز، استاندار تهران گفت: رئیس جمهوری نیز نسبت به شهرستان شدن پرند تاکید داشتند که این موضوع در دستور کار قرار بگیرد و لذا فرایندهای اجرای این موضوع در وزارت کشور در حال طی شدن است.

 علیرضا فخاری استاندار تهران عصر سه‌شنبه ۲۹ فروردین ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان شدن پرند در دستور بررسی است،خاطرنشان کرد: مولفه‌هایی که برای شهرستان شدن وجود دارد این است که یک شهرستان در ابتدا باید دهستان و بخش داشته باشد و سپس شهرستان شود که پرند از این مولفه تبعیت نکرده و فی البداهه شهر شده که این قاعده قدیم باید تجدید نظر شود و در وزارت کشور نیز مورد تاکید است.
 
استاندار تهران عنوان کرد: رئیس جمهوری نیز نسبت به شهرستان شدن پرند تاکید داشتند که این موضوع در دستور کار قرار بگیرد و لذا فرایندهای اجرای این موضوع در وزارت کشور در حال طی شدن است.
 
نماینده عالی دولت در استان تهران در خصوص استان شدن شهرستان شهریار گفت: تقسیم استانی در شهرستان‌های استان تهران در دستور کار است که اولویت تفکیک در غرب استان تهران خواهد بود، ولی باید به طور رسمی وارد گردونه ابلاغ شود تا موارد بعدی کارها بررسی و انجام شود.