تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


افزایش ۱۶ درصدی فوتی‌های تصادفات در استان مرکزی
تاريخ خبر: دوشنبه، 22 اسفند 1401 ساعت: 15:24

 به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز،  فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری تعداد کشته های تصافات در استان ۱۶ درصد افزایش داشته و ۶۰۶ نفر در این مدت جان خود را از دست داده اند.

سردار هادی رفیعی کیا دوشنبه ۲۲ اسفند در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: امنیت پایه تمام فعالیت های اجتماعی است و پلیس یکی از رکن های اصلی ایجاد و حفظ امنیت است و مقام معظم رهبری نیز بارها رضایت خود را نسبت به عملکرد پلیس اعلام کرده اند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه آمار تصادفات در استان بالاست و یکی از دغدغه های استان محسوب می شود افزود: در این حوزه نیاز است تلاش بیشتری صورت گیرد تا شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم، طرح های مختلفی  در این راستا تدوین و اجرا شده و از فردا نیز طرح نوروزی پلیس آغاز می شود و طرح زمستانه امروز پایان می یابد.
 
رفیعی کیا بیان کرد: طی ۱۱ ماهه سال جاری تعداد کشته های تصافات در استان ۱۶ درصد افزایش داشته و ۶۰۶ نفر در استان مرکزی جان خود را از دست داده اند. در حوزه تصادفات باید به سمت هوشمندسازی حرکت کرد.
 
فرمانده انتظامی استان مرکزی در خصوص سرقت به عنوان یکی از جرائم اقتصادی تصریح کرد: در  سال جاری تا امروز ۱۶ هزار فقره سرقت کشف شده و یک درصد کاهش وقوع سرقت نسبت به سال  گذشته رقم خورده است. نزدیک به ۹۰۷۰ نفر سارق در این مدت دستگیر شده اند.
 
رفیعی کیا با بیان اینکه حدود ۶.۵ تن انواع مواد مخدر کشف و توقیف شده، گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال انواع کالای قاچاق نیز کشف شده و یکی از همکاران پلیس نیز در این راستا به شهادت رسیده است.
 
فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ یک فضا برای پلیس فتا ایجاد می شود، اضافه کرد: در حوزه جرائم سایبری، استان مرکزی در یک دوره رتبه اول و در یک دوره دیگر  رتبه دوم را کسب کرده است.
 
رفیعی کیا درخصوص اقدامات پلیس در حوزه مشاوره اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۴۲ هزار پرونده توسط بانوان مشاور مددکار به صلح و سازش رسیده است، فعالیت این افراد بار زیادی را از دوش قضات برداشته است و شماره تماس ۰۹۶۵۸۰ جهت ارائه مشاوره غیر حضوری به مردم در نظر گرفته شده است.
 
وی با اشاره به راه های تماس تلفنی با پلیس گفت: تلفن ۱۱۰ به منظور اعلام فوریت های پلیسی و تلفن ۱۹۷ انعکاس دهنده نظرات مردم است. امسال ۲۰ هزار بار تماس با شماره ۱۹۷ حاصل شده که امید است این تماس ها افزایش یابد، همچنین در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۶۰ بار ملاقات چهره به چهره با مردم نیز انجام شده است.
 
رفیعی کیا با اشاره به دغدغه مردم  در حوزه مدیریت اماکن افزود: ۱۳۰۰ واحد صنفی در ۱۱ ماهه امسال پلمب شده که بخش عمده آن بدلیل نارضایتی مردم از این اماکن بوده است.
 
فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به خدمات ارائه شده در اربعین امسال بیان کرد: ۶۷ هزار گذرنامه امسال در استان صادر شده و تیم هایی نیز به مرزها جهت خدمات رسانی اعزام شدند.
 
وی در خصوص چهارشنبه آخر سال با تاکید بر اینکه برخی حوادث بسیار تلخ و غیرقابل جبران است اضافه کرد: سال گذشته حوادث تلخ زیادی داشتیم اما نسبت به استان های دیگر از وضعیت بهتری برخوردار بوده ایم. مردم باید در این حوزه مراقب توطئه های دشمنان هم باشند، پلیس مخالف شادی مردم نیست اما اینکه افراد بخواهند مخل آسایش دیگران باشند خط قرمز پلیس است.
 
رفیعی کیا افزود: وظیفه پلیس تامین امنیت برای شادی مردم در چهارشنبه آخر سال است و با افرادی که مخل این امنیت باشند قطعا برخورد خواهد شد، هماهنگی با دستگاه قضایی نیز انجام شده و طبق دستور دادستان کل کشور قرار است افراد پرخطر که در زندان هستند تا پایان تعطیلات نوروز در حبس بمانند و اگر افراد جدیدی دستگیر شوند نیز در این مدت در حبس خواهند ماند.