تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


در صورتی که دولت با شهرداری همکاری کند شرایط پس از تحریم به نفع مردم رقم خواهد خورد
تاريخ خبر: شنبه، 24 مرداد 1394 ساعت: 08:22

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طرح توسعه پارکینگ های درون شهری گفت: در این راستا می بایست در مرکزیت شهر پارکینگ ها توسعه پیدا نکنند بلکه ساماندهی شوند و همچنین جذب مشتری به سمت مرکزیت شهر کاهش پیدا کند، و شهروندان به ساخت پارکینگ هایی در اطراف محدوده طرح ترافیک تشویق شوند تا خودروهای خود را در پارکینگ های اطراف این محدوده قرار دهند و افراد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

اقبال شاکری در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: به دلیل آنکه استفاده از پارکینگ های حاشیه ای در شهر افزایش یافته است باید برای استفاده از آن و تردد خودروها محدودیت ایجاد شود.

وی افزود: خیابان ها نباید به صورتی ساخته شوند که جذب خودرو و مسافر کند، همچنین باید پارکینگ های درون شهری ساماندهی شده و توسعه پیدا نکنند، تا افراد از وسایل نقلیه عمومی بیشتر استفاده کنند در این راستا استفاده از پارکینگ های زیرسطحی ایده بسیار مناسبی است که شورای شهر نیز با احداث آن موافق است و باید زیرساخت های لازم برای ساخت آن فراهم گردد.

وی در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی تصریح کرد: درحال حاضر باید برای ساخت خطوط مترو زیرساخت های لازم فراهم شود و ناوگان اتوبوسرانی دو برابر شود و از سامانه های ال آرتی استفاده شود ،در این راستا باید زیرساخت های توسعه حمل و نقل عمومی فراهم گردد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: درحال حاضر یک سوم خیابان ها در شهر به پارکینگ های حاشیه ای تبدیل شده است که برای حل آن باید مطالعات بسیاری انجام پذیرد.

شاکری در پایان در خصوص شرایط پساتحریم و تاثیر آن برحوزه حمل و نقل عمومی گفت: در شرایط پساتحریم بسیار راحت تر می توان از تسهیلات خارج از کشور استفاده کرد و در صورتی که دولت سهم خود را بپردازد می توانیم منابع مالی را در ناوگان حمل و نقل عمومی تامین نمائیم.