تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


غربالگري خودروهاي آلوده و فرسوده پايتخت
تاريخ خبر: دوشنبه، 19 مرداد 1394 ساعت: 10:43

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،خودروهايي كه از نظر آلودگي در وضعيت قرمز باشند اجازه تردد در تهران را ندارند

رييس كميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص اجراي طرح افزايش عوارض از خودروهاي فرسوده كه سه سال پيش در اين شورا مورد تصويب قرار گرفت، گفت: اجراي اين طرح به اعتبارات مالي لازم به منظور اجراي زيرساخت‌هاي مورد نظر نياز دارد.

دكتر اقبال شاكري افزود: نصب سامانه هوشمند مجهز به دوربين‌هاي نظارت تصويري در مبادي ورودي به محدوده‌هاي تعريف شده و تجهيز مراكز معاينه فني به سيستم‌هاي جديد مكانيزه از جمله اين زيرساخت‌هاست كه در دست اقدام بوده و به زودي آماده بهره‌برداري خواهد شد.

وي با اعلام اين كه در اين طرح، خودروهاي فرسوده شناسايي شده و به نسبت فرسودگي و نقص فني، عوارض بيشتري از رانندگان اين خودروها دريافت مي‌شود،‌ تأكيد كرد: بر اساس طرح مذكور، عوارض دريافتي از خودروهاي فرسوده صرف توسعه و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي خواهد شد.

رييس كميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران در پايان خاطرنشان كرد: آن دسته از خودروهايي كه در طرح غربالگري محدوده كم‌ انتشار آلودگي (LEZ) بسيار آلوده تشخيص داده شوند و از نظر آلودگي در وضعيت قرمز قرار داشته باشند، با رنگ قرمز مشخص مي‌شوند و اين گروه از خودروها به هيچ وجه اجازه تردد در شهر تهران را نخواهند داشت.