تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


آمادگی شورای شهر برای حمایت از طرح های عمرانی و فرهنگی در منطقه 16
تاريخ خبر: يکشنبه، 18 مرداد 1394 ساعت: 09:54

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از آمادگی شورای اسلامی شهر تهران برای حمایت از طرح های عمرانی، فرهنگی و طرح های مقابله با آسیب های اجتماعی درشهرداری منطقه ۱۶ خبر داد.

نشست صمیمی اعضای چهارمین دوره شورایاری منطقه ۱۶ با حضور مهندس میرزاقلی شهردار منطقه ۱۶ و دکتر مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

در این نشست، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران با همکاری شورای اسلامی شهر، اقدامات زیادی را برای کاهش فاصله شمال و جنوب شهر انجام داده است.

وی به مجموعه مدیریت شهری منطقه ۱۶ پیشنهاد داد:اگر انرژی و تمرکز عزیزان خدمتگزار شهرداری منطقه ۱۶ بر یک یا دو پروژه بزرگ و ضروری در منطقه متمرکز شود، بسیار مفید خواهد بود زیرا هم این کارها به سرانجام می رسد و هم اتلاف انرژی و سرمایه صورت نمی گیرد.

طلایی خاطرنشان کرد: ما هم به سهم خود از طرح های عمرانی، فرهنگی و طرح های مقابله با آسیب های اجتماعی شهرداری منطقه ۱۶ در شورای اسلامی شهر تهران حمایت خواهیم کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به جایگاه والای نهاد شورایاری، گفت: در حال حاضر یک دوران گذار را در مدیریت محلات تهران تجربه می کنیم که اگر صحیح مدیریت شود یک دستاورد بزرگ برای نظام اسلامی و پایتخت خواهد بود .

وی ادامه داد: در دوره جدید فعالیت شورایاران و مدیریت محله، با شناسایی آسیب ها و نقاط ضعف، توانسته ایم مهندسی جدید مدیریت محله را طراحی کنیم.

طلایی گفت: در دوره چهارم باید با پرهیز از موازی کاری و تداخل کاری، پرهیز از تنش ها و درگیری ها بین نهادهای محلی و پیشگیری از هدرروی سرمایه انسانی در محلات، بکوشیم که مدیریت یکپارچه محلی محقق شود.

 وی با تاکید بر اینکه شورایاری ها باید شورای محله باشند ، اظهار داشت: منطقه ۱۶ که مفتخر است ۳۵۰۰ شهید والامقام را به نظام اسلامی و ایران عزیز تقدیم کرده، می تواند در یکپارچه سازی مدیریت محلی در این منطقه شهیدپرور ، سرآمد همه مناطق تهران باشد.

در این برنامه ، شهردار منطقه ۱۶ نیز با بیان اینکه در مدت کوتاهی که از فعالیت شورایاران دوره چهارم می گذرد، همدلی لازم بین شورایاران و شهرداری ایجاد شده است، گفت: این همدلی توانسته هم افزایی لازم را برای خدمت به شهروندان عزیز منطقه ۱۶ به وجود آورد.

جواد میرزاقلی با اشاره به اینکه شورایاران دوره چهارم نسبت به شورایاران دوره های پیشین، بسیار متفاوت ظاهر شده اند، افزود: یکی از این تفاوت ها، درخواست و مطالبات شورایاران دوره چهارم نسبت به دوره اول می باشد که  منطقی و کارشناسانه شده و این موضوع در تسریع و تعمیق روند خدمت رسانی مجموعه مدیریت شهری به شهروندان بسیار موثر است.

وی افزود: البته همانطور که شورایاران از شهرداری مطالباتی دارند، شهرداری هم از شورایاران یک مطالبه جدی دارد و آن این است که شورایاران محترم، شهرداری را در اجرای پروژه ها و برنامه هایش یاری کنند.

میرزاقلی با تاکید بر اینکه فرهنگسازی یکی از وظایف اصلی شهرداری به شمار می رود، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه های بزرگ و مهم شهرداری تهران، «آسمان آبی-زمین پاک» و «خط سفید» است که برای اجرای هرچه بهتر و ماندگارتر آن، همه شورایاران عزیز را به یاری و همراهی فرا می خوانیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه های شهرداری تهران، کاهش فقر و رسیدگی به فقرا و نیازمندان است که در این مورد هم، همکاری و همراهی شورایاران می تواند نتایج خوبی بدنبال داشته باشد.

در این نشست، نمایندگان شورایاران منطقه ۱۶ نیز، بخشی از نظرات خود را بیان کردند.