تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


موفقیت پرتاب "ماهواره‌بر قائم ۱۰۰" به معنای دستیابی به موشک‌های بلند پرواز
تاريخ خبر: يکشنبه، 15 آبان 1401 ساعت: 12:04

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موفقیت پرتاب ماهواره بر قائم ۱۰۰ در روز گذشته گفت: این موفقیت یعنی رسیدن به موشک‌های بلندپرواز حدود ۱۲ هزار کیلومتر که ما را از ماهواره‌های دیگران بی نیاز می‌کند.

 مهدی چمران در ابتدای جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وفات حضرت معصومه (س) گفت: روز گذشته وفات حضرت معصومه (س) بوده که این روز را تسلیت عرض می‌کنم. همچنین روز فرهنگ عمومی نیز بوده که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.
 
وی افزود: در سیزدهم آبان ماه شاهد حضور پر شور مردم در روز مبارزه با استکبار جهانی بودیم که باید از همه مردم کشور به ویژه مردم تهران تقدیر کنیم. من در عموم سال‌ها در این مراسم حضور داشتم ولی همانند آنچه که امسال روی داد، بخاطر ندارم.
 
رییس شورای شهر تهران ادامه داد: انبوهی از دانش آموزان و مردم در این راهپیمایی حضور پیدا کردند و صحنه دیدنی شکل گرفت که پاسخی به بسیاری از یاوه گویی‌ها به ویژه همین صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا بود.
 
وی تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ایران را آزاد می‌گذاریم. این گفته نه در جلسه خصوصی بلکه در جلسه رسمی با حضور خبرنگاران انجام شده که البته بعدا مشاهده کردند حرف زشتی زدند و آن را پس گرفتند به شکلی که سخنگوی آنها گفت فعلا دلیلی برای از بین رفتن ایران نداریم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کینه توزی‌های کشور آمریکا نسبت به ایران، گفت: این افراد از ابتدا نظرشان این بوده که ایران را به بند بکشند. چرا که آزادی از نظر آنها به بند کشیدن ایران است تا بتوانند به غارت خود ادامه دهند. بی تردید باید از ملت ایران برای حضور حماسی در روز مقابله با استکبار جهانی و همچنین هفتم شهدای شاهچراغ تقدیر کنیم.
 
چمران با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره بر قائم ۱۰۰ در روز گذشته اظهار کرد: اتفاق بزرگی در روز گذشته رقم خورد. در شرایطی که دشمنان فکر نمی‌کردند چنین موفقیتی حاصل شود. دوستان برنامه‌های خود را دنبال کردند و این ماهواره‌بر به فضا پرتاب شد و این یعنی رسیدن به موشک‌های بلندپرواز حدود ۱۲ هزار کیلومتر، به این ترتیب از این پس می‌توانیم بدون نیاز به ماهواره‌های دیگر خودمان پرتاب ماهواره‌ها را در فضا داشته باشیم. لذا این موفقیت را به مردم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تبریک می‌گوییم. امروز به جایگاهی رسیدیم که شکر الهی دارد.