تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


لزوم تغییر نگرش شهردار تهران به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی
تاريخ خبر: يکشنبه، 1 آبان 1401 ساعت: 14:17

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، عضو شورای شهر تهران از زاکانی شهردار تهران خواست که نگرشش نسبت به عملکرد شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران را تغییر دهد.

 ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان این‌که شهرداری تهران یک شرکتی به نام توسعه فضاهای فرهنگی دارد که مسئول ساخت فضاهای فرهنگی است، گفت: در دوره سوم و چهارم مدیریت شهری بسیاری از اماکن فرهنگی توسط این شرکت ساخته شد؛ اما در دوره پنجم این شرکت فریز شد و در ۱۵ ماه گذشته که از استقرار این دوره مدیریت شهری می‌گذرد به تازگی و در هفته گذشته هیات مدیره این شرکت کامل شد و در این ۱۵ ماه نیز تصمیمی در مورد فضاهای فرهنگی گرفته نشده است.
 
وی با بیان این‌که در دوره‌های گذشته پنج عضو هیات مدیره این شرکت معاونین شهردار بودند و رئیس هیات مدیره همیشه معاون اجتماعی شهرداری بوده است اما حالا در هیات مدیره افرادی منصوب شدند که اصلا با محیط کار شرکت آشنا نیستند، افزود: این در حالی است که ۱۰۰۰ میلیارد تومان منابع در این شرکت خوابیده و اگر هیات مدیره خوب داشت حداکثر ۵۰ درصد این پول زنده می‌شد.
 
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: دهها پروژه در این شرکت وجود دارد و اداره حقوقی این شرکت با ۳۰۰ پرونده فقط یک نیرو دارد و همه حساب‌های شرکت مسدود شده است و از شهردار تهران می‌خواهم نگرشش را نسبت به شرکت توسعه فضاهای فرهنگی تغییر دهد.
 
مشکلات مالی پروژه پروژه میدان امام خمینی را خوابانده است
 
مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر با اشاره به اقدامات این شرکت در ساخت سینما آزادی و باغ موزه دفاع مقدس گفت: اخیرا به دلیل خوابیدن پروژه میدان امام خمینی (ره) با مدیرعامل شرکت تماس گرفتم که اعلام کرد پروژه متعلق به معاونت فنی است که به دلیل مشکلات مالی پروژه خوابیده است.