تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


لزوم تعیین تکلیف پهنه رودکی توسط شهرداری تهران
تاريخ خبر: يکشنبه، 13 شهريور 1401 ساعت: 11:39

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بر لزوم تعیین تکلیف پهنه رودکی بعد از 4 سال تأکید کرد.

زهرا شمس‌احسان در تذکری در جلسه امروز شورای شهر تهران در خصوص تعیین تکلیف وضعیت پهنه رودکی اظهار داشت:  بر اساس برنامه پنج ساله سوم، شهرداری تهران موظف شد به منظور توسعه سرانه فضاهای فرهنگی و هنری شهر تهران پهنه رودکی حدفاصل خیابان‌های انقلاب، ولیعصر، نوفل لوشاتو و حافظ را جزو خوشه‌ها و راسته‌های فرهنگی اولویت دار خود قرار دهد.
 
شمس‌احسان گفت: در همان زمان به دلیل اهمیت موضوع برای کمیسیون فرهنگی اجتماعی وقت، جلسات منظمی در این راستا شکل گرفت و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی موظف به تهیه طرح برای این پهنه شد.
 
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: پهنه رودکی درست است که پهنه ارزشمندی در مرکز تهران محسوب می شود، اما عنوانی از آن در طرح های موضعی سند طرح جامع و طرح های موضعی پیوست طرح تفصیلی ذکر نشده است و همانطور که مستحضرید بر اساس ماده هشت آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران محلی،  در خصوص طرح های شهری اگر طرحی ایجاد مغایرت اساسی دارد، می بایست بعد از تصویب در کمیسیون ماده 5  به تصویب  شورای عالی شهرسازی و معماری برسد.
 
وی افزود: اکنون بیش از 4 سال است که طرح تهیه شده برای این پهنه که منجر به ایجاد محدودیت هایی در تراکم و نوع کاربری ها برای شهروندان این محدوده شده،  هیچ یک از مراحل تصویب را از شورای شهر تا شورای عالی شهرسازی و معماری نگذرانده  ولی باعث شده اجازه ساخت و ساز بر مبنای طرح تفصیلی مصوب به شهروندان داده نشود و  سردرگمی، نارضایتی و بلاتکلیفی را برای آن ها در پی داشته باشد.
 
شمس‌احسان گفت: از شهرداری تهران درخواست دارم هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت این پهنه  مطابق قانون اقدامات لازم را به عمل آورد.