تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


معضل ترافیک منطقه نمایشگاه تهران هرچه سریع تر بر طرف شود
تاريخ خبر: سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت: 15:36

 

به گزارش خبرنگار پارلمان شهری تهرانی نیوز، در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران به مورخ 25/5/1401 در خصوص رفع معضل بزرگ ترافیکی منطقه نمایشگاه تهران صحبت هایی از سوی اعضای محترم شورای شهر  بیان شد که در این جلسه ابتدا جناب آقای سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران سخنان خود را اینگونه شروع کردند: بنده تقاضا دارم در خصوص رفع معضل ترافیک نمایشگاه تهران تمامی ارگانهای مربوطه ورود کنند .

پرویز سروری ادامه داد: بنده از تمامی اعضای شورا اسلامی شهر تهران درخواست می کنم تا هرچه سریع تر مقدامات انتقال نمایشگاه تهران به شهر آفتاب صورت پذیرد.

وی گفت: ما واقعا دیگر نمی دانیم در این مورد چه کاری از دستمان بر می آید ، طی روزهای گذشته همگی ما شاهد بار بسیار شدید ترافیک در منطقه نمایشگاه بودیم تا حدی که پلیس راهور نیز همان لحظات ابتدایی صریحتا اعلام کرد تمامی پارکینگ های نمایشگاه پر و ظرفیت بار ترافیکی منطقه از کنترل خارج شده است و مردم شریف ما ساعت های زیادی را در ترافیک اطراف این منطقه سپری کردند که رئیس پلیس راه سردار حمیدی نیز به این موضوع صراحتا واکنش نشان داده و گفتند از دست پلیس راهور نیز دیگر کاری بر نمی آید.

سروری در ادامه افزود: ما در دولتی هستیم که رئیس جمهور محترم آن برای بر طرف کردن کوچک ترین مشکلات مردم در دل آنها رفته و خود اقدام به رفع آن می کنند، چطور می شود که ما نمی توانیم با تمامی قوا این نمایشگاه را به خارج از شهر منتقل کنیم ؟ بنده در حال حاضر از شخص محترم رئیس جمهور درخواست دارم در این مورد ورود کنند .

وی با اشاره به ظرفیت بالای نمایشگاه شهر آفتاب گفت: در زمان مدیریت جناب آقای دکتر قالیباف برای نمایشگاه شهر آفتاب هزینه های بسیار زیادی صرف شد و کاملا مشخص است شهر آفتاب تمامی ظرفیت های لازم را برای برگذاری تمامی نمایشگاه ها در خود دارد ولی ما همچنان شاهد هستیم که شهر در هنگام برگزاری نمایشگاه با یک قفل ترافیکی شدید روبرو شده  و مردم را نگران و سرگردان می کند.

وی در پایان سخنانش افزود: من از مسئولین محترم، ریاست محترم رئیس جمهور، معاون اول دولت
درخواست دارم شخصا در این خصوص مداخله نمایند و اجازه ندهند این روند بسیار نگران کننده که مخل آسایس مردم نیز هست ادامه دار باشد . منطقه نمایشگاه تهران یکی از مناطق دارای پیک ترافیکی سنگین است و در هنگام برگزاری نمایشگاه آن هم نمایشگاههای مانند حوزه صنعت و ساختمان که مطمئنا مراجعه کنندگان فراوانی نیز دارد هیچ توضیح و توجیه مناسبی ندارد و پلیس راهور نیز بیش از این کاری از دستش در خصوص رفع ترافیک منطقه بر نمی آید.بنده تقاضا دارم از همه ارگانهایی که می توانند در حل این مسئله کمک کنند بیش از این تعلل ننمایند تا ما بار دیگر در هنگام برگزاری نمایشگاه شاهد ترافیک سنگین ، ناراحتی مردم و سردرگمی نیروهای پلیس راهور نیز نباشیم .

در ادامه رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر جناب اقای سید ججعفر تشکری هاشمی نیز در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه بی‌توجهی و اصرار به ادامه برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران به معضلات ترافیکی در سطح شهر دامن زده است، خاطرنشان کرد: اگر اراده‌ای برای حل مسئله تداوم فعالیت نمایشگاه بین‌المللی تهران نباشد، همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی و در نیمه دوم سال با معضلات ترافیکی به مراتب بزرگ‌تری درگیر خواهیم شد.