تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


توسعه حمل و نقل عمومی پاک نیازمند اعتبارات دولتی
تاريخ خبر: دوشنبه، 5 مرداد 1394 ساعت: 11:32

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، مدیر کل روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با توسعه حمل و نقل عمومی پاک در پایتخت اظهار داشت: در یک دهه گذشته حدود 40 درصد جا به جایی هایی شهری از طریق حمل و نقل عمومی انجام پذیرفت و60 درصد توسط خودروهای شخصی اما بعد از گذشت یک دهه ایستگاه ها و خطوط مترو تهران گسترش قابل توجه ای پیدا کردند .

شهرام جباری زادگان در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : همچنین شاهد ایجاد و توسعه اتوبوس های تندرو یا بی آر تی برای اولین بار در تهران بودیم و در حال حاضرخط 3 مترو مراحل نهایی رو طی می کند ،خط 6و7 در حال آماده سازی می باشد و امیدواریم که تا پایان امسال به بهره برداری برسد و علاوه بر این خطوط ده گانه بی آر تی در حال فعالیت است که همه این موارد باعث شده سهم ناوگان حمل و نقل عمومی از جابه جایی های شهری از 40 به 60 در صد افزایش یابد .

 وی مطرح کرد: حمل و نقل عمومی در تهران شامل سه مود حمل و نقلی است مترو ،اتوبوس و تاکسی که طبیعتا هر چه به سمت افزایش سهم مترو در جابه جایی های شهری پیش برویم به همان نسبت شاهد کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت هوا خواهیم بود به عبارتی حمل و نقل پاک تعبیری مناسب برای مترو است که وسیله نقلیه کاملا پاک شمارده می شود و به همین دلیل توسعه مترو نسبت به سایر خودرو های حمل و نقلی در الویت قرار دارد .

مدیر کل روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اذعان داشت : کاهش سفرهای درون شهری با استفاده از خودروهای شخصی در صورت وجود امکانات رفاهی و آسایشی در ناوگان حمل و نقل عمومی ممکن خواهد شد و همین آمار بالای میزان استقبال شهروندان از ناوگان عمومی و تعداد جا به جایی ها نشانگر کیفیت نسبتا بالای این ناوگان است .

وی همچنین از طرح های جدید توسعه خطوط بی آر تی و تجهیز این ناوگان به 20 دستگاه اتوبوس دو کابین  و همچنین تکمیل خط  3مترو و مهرآباد و همچنین جایگزینی 8هزار تاکسی فرسوده در سال جاری خبر داد و افزود: مدیریت شهری تمام اهتمام لازم را برای تخصیص دادن حداکثر اعتبار برای بخش توسعه ناوگان حمل و نقل شهری داشته اند ولی بنظر می رسد که تهران به عنوان کلان شهر و شهری که باید به تمام نقاط کشور سرویس بدهد چاره ای ندارد جز اینکه بتواند از اعتبارات دولتی هم سود ببرد که شهروندان تهرانی هم در واقع از اعتبارات دولتی بهره مند باشند .