تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


کیفیت عملکرد شورایاری ها نسبت به دوره های قبل ارتقا می یابد
تاريخ خبر: شنبه، 3 مرداد 1394 ساعت: 12:45

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس ستاد شورایاری شهر تهران با پیش بینی اینکه در دور جدید، شورایاری ها، رشد کیفی و قابل توجهی نسبت به دوره های قبل خواهند داشت، اعلام کرد: سطح مطالبات این دوره از شورایاری ها از مدیریت شهری نسبت به دوره های گذشته، افزایش می یابد.

مرتضی طلایی درباره سازوکار حضور شورایاران محلات شهر تهران در شورای شهر گفت: با گذشت مدت زمانی از آغاز فعالیت شورایاری ها و رسیدن به مرحله برنامه ریزی و گزارش، دبیران شورایاری ها بنا بر روال موجود، با برنامه ریزی ستاد شورایاری های شهر تهران، برای ارائه گزارشی از محله خود در شورای شهر تهران حضور پیدا می کنند.

طلایی افزود: این در حالی است که اعضای شورایاری ها به صورت میهمان و مدعو هم می توانند در شورای شهر حضور پیدا کنند، اما برای ارائه گزارش در صحن علنی، لازم است  ابتدا کارها شروع شود تا به گزارش قابل قبولی دست پیدا کنند و ستاد هم بر اساس اولویت، برای هر یک از محلات نوبتی در شورای شهر تعیین می کند.

نائب رئیس شورای شهر تهران درباره محتوای گزارشی که دبیران شورایاری در صحن شورا ارائه می دهند، اظهار کرد: این گزارش دو وجه دارد؛ یکی در حوزه اقداماتی است که شورایاری ها در حوزه فرهنگی ، خدماتی و عمرانی انجام داده اند و بخش دیگر مربوط به مشکلات محلی و منطقه ای است. به طوری که اگر چه برخی از مشکلات از زبان دبیر شورایاری یک محله ارائه می شود اما درواقع  این مشکلات در بعد شهری است .

وی در توضیح بیشتر گفت: به طور مثال بزرگراه امام علی (ع) موضوعی بود که همه محلات همجوار درگیرآن بودند اما موضوع این بزرگراه در سطح مسائل شهری بود. به همین دلیل گزارش اعضای شورایاری نه تنها به نیازها و مشکلات محله توجه دارد بلکه می تواند در بعد شهری مطرح شود.

رئیس ستاد شورایاری شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا گزارش ارائه شده ، جزو برنامه و روال های موجود است یا کاربردی هم دارد، تاکید کرد: این گزارش کاملا کاربردی است و در این رابطه می توان به  گزارش های دور قبل شورایاری های محلات شهر تهران در صحن شورا اشاره کرد. به نحوی که اعضای شورا نسبت به این گزارش ها واکنش داشته و مسائل مطروحه در این گزارش ها را پیگیری می کردند.

طلایی خاطرنشان کرد: در این دوره نیز حضور اعضای شورای شهر در سطح محلات نسبتا خوب است و به طور خاص پیگیر مسائل شورایاری ها هستند. در کنار افزایش میزان مطالبات شورایاری ها ، می توان شرایط موجود را یک جهش دانست که سبب رشد کیفی بررسی مطالبات مردم از زبان نمایندگانشان و پیگیری آن در شورای شهر شده است.