تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


ضرورت بررسی موضوع وقوع سیلاب در منطقه امام زاده داوود(ع) توسط مسئولان استان
تاريخ خبر: سه شنبه، 30 تير 1394 ساعت: 11:20

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رییس شورای شهر تهران در صدوهفتادویکمین جلسه شورای شهر به حادثه سیلاب دو روز گذشته تهران اشاره کرد و گفت: بررسی تاریخی نشان می دهد وقوع سیلاب در منطقه امام زاده داوود(ع) دوره ای است و باید پیش بینی اساسی برای آن صورت گیرد .

مهدی چمران با اشاره به افزایش تعداد کشته های این حادثه طی اخبار صبح امروز با ابراز تاسف از وقوع این حادثه به خانواده های داغ دیده تسلیت کرد و اظهارکرد: سال 1334 نیز سیلی در منطقه امام زاده داوود(ع) رخ داد که طی آن نزدیک به 100نفر کشته شده اند و این نشان می دهد این اتفاق در این منطقه به صورت دوره ای است و باید برای آن فکر اساسی شود.

وی با اشاره به تصاویری که نشان داده شد، ابراز داشت: خانه هایی در سواد کوه نزدیک به رودخانه ساخته شده اند که در جریان سیلاب لیز خورده به طور کامل به زیر آب رفته اند. واقعا این ساخت و سازها در کنار رودخانه جای تعجب دارد.

چمران در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه 30 تیر اشاره کرد و گفت: قیام خونین سی تیر سبب شد که شاه قوام السلطنه را از نخست وزیری کنار بگذارد و باری دیگر مصدق بر سر کار بیاید. از این رو باید به جایگاه شهدای سی تیر توجه داشت چرا که امروز این جایگاه فراموش شده اما برای زنده نگه داشتن تاریخ انقلاب و مبارزه با رژیم پهلوی باید به جایگاه شهدای سی تیر در ابن بابویه توجه ویژه ای شود.

در جلسه امروز شورا اعتراض فرمانداری تهران به متن مصوبه اصلاحیه ضرایب (k) برای کاربری های اداری و تجاری بررسی می شود و موضوع اصلاحیه مصوبه ساماندهی واگذاری بهره برداری از اماکن فرهنگی ورزشی هنری با یک فوریت بررسی می شود .

این گزارش حاکی است موضوع ارتقای نظام حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی شهر تهران و نیز طرح اصلاح تفصیلی و لغو مصوبه کمیسیون ماده 5 قانون تشکیل شورای عالی معماری شهرسازی نیز در دستور قرار دارد .