به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام این که حدود 8 هزار دستگاه تاکسی پیکان فرسوده که آلایندگی بالایی تولید می کنند، در تهران تردد می نمایند، گفت: خودروهای سالم به طور میانگین روزانه 2 گرم گاز تولید می کنند در صورتی که تاکسی های پیکان روزانه 4 و نیم برابر میزان یعنی 9 گرم گاز تولید می کنند و بنابراین تاکسی های پیکان باید در کوتاه ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.
مهرداد لاهوتی افزود: در سال های اخیر در حوزه حمل و نقل عمومی تهران اقدامات بسیار مفیدی انجام شده اما این اقدامات کافی نیست و مدیریت شهری باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی با اشاره به این که تاکسیرانان از جمله صنوفی هستند که نیاز به حمایت ویژه دارند و باید امکانات لازم برای نوسازی در اختیارشان قرار گیرد، اظهار کرد: البته تا وقتی اراده ای از سوی تاکسیرانان وجود نداشته باشد و خودشان متقاضی نوسازی نباشد، اراده نوسازی در مسئولان نیز ایجاد نمی شود.
لاهوتی با بیان این که در زمینه حمایت از تاکسیرانان باید بخشی از بهای تاکسی به صورت بلاعوض به آن ها داده شود و بخشی هم در قالب تسهیلات ارزان در اختیارشان قرار گیرد، تصریح کرد: بر اساس قانون، عمر تاکسی ها باید کمتر از 5 سال باشد و به همین دلیل کار نوسازی ناوگان یک کار همیشگی و مستمر است.
وی با تأکید بر این که اگر برنامه نوسازی ناوگان به طور مستمر و به صورت درست در سال های گذشته اجرا شده بود، اکنون وضعیت به مراتب بهتری در این حوزه حاکم بود و تاکسی های فرسوده کمتری در ناوگان وجود داشت، اضافه کرد: ضرورت دارد نوسازی با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد و طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده با سرعت بیشتری انجام شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به انبوه آلودگی های که تاکسی های پیکان ایجاد می کنند، سلامت شهروندان تهران را با خطر رو به رو کرده اند و باید هر چه سریع تر نسبت به جایگزینی آن ها اقدام شود.