تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


مجلس بیش از دیگر نهادها باید به قوانین بالادستی تمکین کند
تاريخ خبر: سه شنبه، 16 تير 1394 ساعت: 14:01

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای اسلامی شهر تهران از عدم نقض قوانین بالا دستی در زمینه شهرسازی در ساخت ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی گفت :از اهالی بهارستان این انتظار می رود که مقررات نمای ساختمانی را در ساختمان جدید مجلس رعایت کنند.

محمد سالاری در تذکر بیش از دستور یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه ساختمان جدید مجلس با 300 هزار متر مربع از جنس شیشه از نما استفاده شده گفت:مجلس که وظیفه قانون گذاری دارد باید بیش از نهادهای دیگر از قوانین بالا دستی تمکین کرده و قانون پذیری را همچون الگویی در جامعه ترویج دهد.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در اجرای قوانین بالا دستی تصریح کرد: بارها مقام معظم از بی توجهی سازمانها و نهاد ها به الزام جامعه به رعایت قوانین و مقررات حوزه شهرسازی ومعماری گلایه کردند. اما امروز شاهد هستیم که یکی از سه قوای کشور که وظیفه وضع قوانین را دارند خود با اقدام به نقض صریح قانون کرده است از این رو به شورای اسلامی تذکرمی دهم وخواستار اجرای قوانین شهرسازی در ساخت ساختمان جدید هستیم.

وی ادامه داد:ساختمان جدید مجلس محل پارلمان ملی کشور است پس رعایت قوانین شهرسازی ونمای شهری باید یکی از اولویت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد.

سالاری با یادوری این که علی رقم مکاتبات با مجلس متاسفانه شاهد هستیم که این نهاد بالا دستی از قوانین تمکین نمی کند وساختمان کنونی را با نماد کاملا شیشه ای می سازد حال آن که ساختمان های بیش از 12 طبقه با زیر بنای بیش از 20هزار متر مربع مکلف هستند در کمیته شهرسازی ومعماری شهرداری حضور یافته واز قوانین ومقررات مربوطه پیروی کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای اسلامی تهران از شهرداری خواست مانع ساخت این نمای شیشه ای شود وادامه داد:همان گونه که مردم ملزم به رعایت قانون هستند مجلس نیز باید به بهترین شکل از قوانین پیروی کند چرا که مجلس یک نهاد ملی است که ساختمان  آن چه از بعد قوانین معماری و چه از بعد شهرسازی باید در کشور الگو باشد.