به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري از نزديك شدن خط 7 اتوبوسهاي تندرو به استانداردهاي مورد نظر خبر داد و گفت: به اين منظور اقداماتی از جمله جايگزين شدن اتوبوسهاي دو كابين به جاي اتوبوس های تک کابین و دريافت كرايه در ايستگاه به جاي اتوبوس انجام شده كه باعث عدم توقف اتوبوسها خارج از ايستگاه، عدم دريافت كرايه در مسير، عدم ترك اتوبوس توسط راننده براي اخذ كرايه و در نهايت عدم توقفهاي طولاني مدت اتوبوسها شده است.
مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي: با ارتقاي كيفي اتوبوسهاي خط 7 در محور خيابان حضرت وليعصر (عج)، اخذ كرايه در ايستگاه و عدم مبادله وجه نقد بين راننده و مسافر، توقف خارج از ايستگاه در اين خط به صفر نزديك شده و در نتيجه شاهد بهبود عملكرد اين خط و رضايت نسبي مسافران هستيم، ضمن اين كه اقدامات تكميلي در جهت كارآيي هر چه بهتر و رضايت هر چه بيشتر شهروندان نیز در حال انجام است.
وي با اشاره به اين كه در تغييرات اساسي كه در اين خط انجام شده، در مرحله نخست نظر مردم در قالب انتقادات و پيشنهاداتي كه از جانب خود شهروندان دريافت كردهايم را مورد توجه قرار دادهايم، اظهار كرد: تلاش خواهیم کرد تا اشكالات و ايراداتي كه به دليل كم توجهي برخي از رانندگان در خط 7 بيآرتي باعث اعتراض و گلایه بسياري از مسافران شده بود، دیگر تكرار نشود.
مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه يكي از مشكلات خطوط اتوبوسهاي تندرو از جمله خط 7، عبور و مرور عابران پیاده در مسيرهاي بي آرتي است، تصريح كرد: بسياري از عابران با بي توجهي وارد خطوط بيآرتي شده و از طول و عرض اين خطوط عبور مينمايند و ضمن اختلال و تأخیر در حركت روان اتوبوسها، متأسفانه حوادث جبران ناپذيري را براي خود رقم ميزنند.
معاون شهردار تهران در پايان با درخواست از عموم مردم مبني بر اين كه خطوط بيآرتي را مانند خط قرمز عبور و مرور در سطح شهر فرض كرده و هرگز وارد این خطوط نشوند، خاطرنشان كرد: از شهروندان عزيز ميخواهيم حداقل براي حفظ جان خودشان نيز كه شده، صرفاً از خطوط سفيد عابر پياده و كانالهاي ويژهاي كه براي عابران پياده در نظر گرفته، عبور نمايند.