تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


ضرورت بررسی اولویت‌دار بودن نصب دیوارهای شیشه‌ای مترو به مرکز مطالعات سپرده شده است
تاريخ خبر: شنبه، 6 تير 1394 ساعت: 13:15

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر گفت: ضرورت بررسی اولویت‌دار بودن نصب دیوارهای شیشه‌ای مترو به مرکز مطالعات سپرده شده است.

محمد حقانی با اشاره به جلسه علنی گذشته شورای اسلامی شهر تهران گفت: در صحن شورا  این سؤال مطرح شد که آیا شیشه‌های ایمنی باید در ایستگاه‌های مترو نصب شود یا خیر؟ که مقرر شد مطالعات آن به مرکز سپرده شود تا اولویت‌دار بودن آن نیز مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خروجی‌های مطالعاتی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران نه‌تنها در شورا و شهرداری تهران بلکه در سایر کلان‌شهرهای کشور می‌تواند مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد، گفت: معتقدم مرکز مطالعات مغز متفکر شهر در تمامی زمینه‌های راهبردی و برنامه‌ریزی‌ها است.

حقانی افزود: این مرکز باید جایگاه سرآمدان علمی و دانش روز شهر و کشورمان باشد و خروجی‌های مطالعاتی این مرکز مورد استفاده و بهره‌برداری سایر کلان‌شهرها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: اعتقاد دارم که مرکز مطالعات می‌تواند بیشتر در مسائل فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی به دنبال تهیه برنامه‌های راهبردی و اجرایی برای مدیریت شهری تهران باشد.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر در پایان به همکاری مطالعاتی شورای پایتخت با مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران اشاره کرد و گفت: این بسیار کار خوبی است که بسیاری از لوایح و یا طرح‌هایی که از طریق شورا و یا شهرداری تهیه می‌شود، کمیسیون‌های تخصصی یک تبادل اطلاعاتی با مرکز مطالعات داشته باشند تا نقطه نظرات خود را به‌عنوان یک مرکز علمی در شورای شهر ارائه نماید. به‌عنوان مثال، اخیراً در زمینه لایحه آب خام شهر تهران و آموزش شهروندان برای مدیریت پسماند از نقطه نظرات مرکز استفاده کرده‌ایم.