تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


مديريت شهري در گسترش ناوگان حمل و نقل عمومي بسيار بهتر از گذشته عملي كرده است
تاريخ خبر: چهارشنبه، 3 تير 1394 ساعت: 11:32

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رييس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران، اسناد شهري از جمله طرح های جامع و تفصيلي را از مهم‌ترين ملزومات رشد و توسعه كلان‌شهرها دانست و گفت: مسائل و مشكلات شهرها در اين طرح‌ها از مناظر مختلف مورد بررسي قرار مي‌گيرد و برای نمونه بسياري از موضوعات شهري در طرح جامع امكان‌سنجي و نيازسنجي مي‌شود.

محمد سالاري افزود: برخي معضلات شهري از جمله بي ‌توجهي به طرح‌هاي جامع و تفضيلي، توسعه شهرها را به چالش مي‌كشد و شهروندان را دچار مشكل مي‌كند.

وي با اشاره به اين كه بحث گسترش ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت همواره يكي از چالش‌هاي مشترك دولت‌هاي مختلف بوده، اظهار كرد: در اين بخش بسيار بهتر از گذشته عمل شده و شهرداري تهران توانسته با گسترش خطوط مترو از بار ترافيك و آلودگي هوا بكاهد،‌ هر چند افزايش روزافزون حجم خودروها در خيابان‌ها به تراكم ترافيك و تشديد آلودگي هوا دامن مي‌زند.

سالاري با بيان اين كه يكي از وظايف طرح‌هاي توسعه شهري آينده‌نگري است، تصريح كرد: طرح‌هاي تفضيلي و جامع، نمايي از آينده و افق شهر ترسيم مي‌كنند و بدون ترديد، شهر آينده بايد بتواند به مؤلفه‌هاي مختلفي از جمله ملاحظات اجتماعي و فرهنگي، انواع كاربري‌ها و افزايش ترددها و ترافيك پاسخگو باشد.

رييس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأكيد بر اين كه هدف‌گذاري در طرح‌هاي توسعه شهري بايد توجه به هدايت سرمايه در شهر باشد، خاطرنشان كرد: سرمايه‌گذاري مديريت شهري در جهت توسعه زيرساخت‌هاي شهر بايد به سمت بافت‌هاي فرسوده از يك سو و مناطق جنوبی شهر از سوی ديگر سوق داده شود.