تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


فعالیت سامانه های نشاط با محوریت شورایاری ها
تاريخ خبر: سه شنبه، 2 تير 1394 ساعت: 11:04

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ،رئیس شورای اسلامی شهر تهران طی تذکرات پیش از دستور جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به بازدید خود از محله مشیریه، گفت: یکی از نکات قابل توجه، دسترسی اهالی مشیریه به بزرگراه امام علی (ع) است.

مرتضی طلایی با بیان این مطلب گفت: در محور بزرگراه امام رضا (ع) و میدان ثامن الائمه، بخش هایی تملک شده و قسمت دیگری مانده که تملک شود تا این پروژه کامل شده و  مشکل مردم در محور امام رضا (ع) و مشیریه حل شود.

طلایی تاکید کرد: در این محل مقبره شهدای 15 خرداد وجود دارد اما از شهرداری درخواست داریم المان مناسبی را در اینجا نصب کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مردم برای سفر به مشهد از این محور عبور می کنند، گفت:  البته اقدامات خوبی در بوستان زائر و مسجد همجوار آن صورت گرفته است اما اگر شهرداری این بوستان و مسجد را سریع تر کامل کند که مردم در تابستان بتوانند از آن استفاده کنند، امر خوبی است و نمادی از اقدامات فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهر تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: پارکینگی که باید برای کامیون های محله مشیریه پیش بینی می شد، باید سریع تر آماده شود و پلیس راهور هم همکاری کند تا کامیون هایی که شب ها تردد می کنند به این پارکینگ منتقل شوند.

طلایی خاطرنشان ساخت: از سال 90 طرح تعریض پل از گردنه تنباکویی وجود داشته است که این طرح تاکنون باقی مانده است. علی رغم اینکه شهرداری تملک های این کار را انجام داده اما هزینه تکمیل پروژه هم باید تامین شود.

وی همچنین ابراز داشت: به منظور احداث درمانگاه امام سجاد (ع) بین محله های مشیریه و مسعودیه، شهرداری زمین این درمانگاه را تامین کرده و خیر آن هم وجود دارد، از وزارت بهداشت درخواست داریم کمک کند که این درمانگاه احداث شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برای ساماندهی محور بزرگراه امام رضا(ع) از نظر نورپردازی، درختکاری و فضای سبز اقداماتی را انجام داده اند و به همین منظور تاکنون 5هزار کامیون نخاله را از این محور تخلیه کرده اند. پیشنهاد داریم با همکاری شهرداری مرکز، این کار را تا پایان حریم تهران انجام دهند.

وی ضمن تشکر از شهرداری منطقه 15 بابت جمع آوری گود سیاه کوه، ابراز داشت: دستور شهردار تهران برای تفکیک فعالیت های فرهنگی از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ابلاغ شده و قرار بود در ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی و هنری این فعالیت ها را انجام داده و ردیف بودجه هم به این سازمان اختصاص پیدا کند اما این کار صورت نگرفته است. درخواست دارم ناصحی تفکیک ردیف بودجه های فرهنگی را پیگیری کرده و ابلاغ کند.

وی با بیان اینکه برنامه های تابستان به عنوان جشنواره های نشاط در محلات باید با محوریت مساجد انجام شود، تاکید کرد: تقاضا داریم دوستان اصرار کنند تا این فعالیت ها هم شورایاری ها را محور سامانه نشاط قرار دهند و آن ها هم در تعامل با مساجد، فعالیت کنند.