تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


همچنان ایران جزو کشورهای پر تلفات دنیا در تصادفات ترافیکی محسوب می‌شود
تاريخ خبر: شنبه، 4 تير 1401 ساعت: 09:29

 

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، در سالروز واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران و جانباختن دو خبرنگار پرتلاش ایران زمین که همواره برای محیط زیست این کشور دغدغه مند قلم زده اند و در راه مقدس آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، جان شیرین خود را ایثار کردند، نوشتن و تاکید کردن صدباره از عدم ایمنی وسایل نقلیه جاده ای و ایمنی راهها هم مرهمی بر این داغِ بر دل نشسته نیست.

سالهاست که واقعیت ایمنی حمل و نقل و ترافیک جاده ای کشور را فریاد میزنیم، اما همچنان ایران جزو کشورهای پر تلفات دنیا در تصادفات ترافیکی محسوب می‌شود و سالانه قریب به ۱۷ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند.

به نظر می‌رسد دیگر وقت آن رسیده ضرورت شناسایی عوامل اصلی در بروز حوادث رانندگی و جاده‌ای مورد توجه بیشتر قرار گیرد. فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و جاده ای، نواقص فنی راهها، کمبود تجهیزات و سیستم های هوشمند و از همه مهم تر رانندگی بی پروا و پر خطر توسط برخی از رانندگان به عنوان دلایل اصلی سوانح مرگبار جاده ای می باشد.

حتما جان انسانها ارزشمند است و انتظار می‌رود ما مسئولان که بر صندلی های مدیریتی تکیه زده ایم  با در اولویت قرار دادن رعایت و تامین ایمنی وسایل نقلیه در حفظ امنیت جان شهروندان کوشا باشیم .

 اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره آن دو عزیز سفر کرده، فقدان جبران ناپذیرشان را به خانواده های داغدارشان، همکاران عرصه رسانه و عموم دوستداران و علاقه مندان محیط زیست ایران زمین تسلیت عرض می کنم.