تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


فروش تراکم منوط به بررسی تاثیرات هدفمندی شد
تاريخ خبر: چهارشنبه، 7 خرداد 1393 ساعت: 13:06

به گزارش شهرداری نیوز، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن تشریح تفاوت بودجه سال‌های 92 و 93 شهرداری تهران، گفت: مجموع بودجه مصوب و متمم شهرداری تهران در سال 92 حدود 13 هزار و 900 میلیارد تومان بود که در سال جاری به رقمی معادل 15 هزار و 845 میلیارد تومان افزایش یافته است.

علیرضا دبیر ، با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی شهرداری در سال 93، 15 هزار و 198 میلیارد تومان بود، اظهار کرد: در نهایت بودجه مصوب شهرداری در سال 93 به 15 هزار و 845 میلیارد تومان افزایش یافت که نشان‌دهنده رشد 12 تا 14 درصدی بودجه شهرداری در سال جاری بود.

به گفته وی بودجه شهرداری تهران درسال جاری به گونه‌ای لحاظ شده است که متمم بودجه توسط شهرداری به شورای شهر تهران ارائه نشود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اعلام اینکه بودجه 5 ساله شهرداری تهران 97 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این بودجه 97 هزار میلیارد تومانی، ‌بودجه 5 ساله شهرداری تهران از سال 93 تا 97 است.

دبیر با بیان اینکه شورای شهر تهران تصمیم گرفت که در مجموع 5 هزار میلیارد تومان نیز به اعتبار 97 هزار میلیاردتومانی شهرداری اضافه کند، گفت: به همین منظور به بودجه شهرداری تهران در سال 93 به عنوان اولین سال تخصیص بودجه 97 هزار میلیاردتومانی طی سال‌های 93 تا 97، هفتصد میلیارد تومان به بودجه شهرداری طی این سال اضافه شده است.

وی ادامه داد: از 700 میلیارد تومان بودجه اضافه شده حدود 500 میلیارد تومان به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص یافته و مابقی آن برای بخش‌های شهرسازی و معماری و بخش‌های فرهنگی و اجتماعی درنظر گرفته شده است.

به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از 5 هزار میلیارد تومانی که قرار است طی 5 سال و طی سال‌های 93 تا 97 به بودجه شهرداری تهران اضافه شود 700 میلیارد تومان آن در سال جاری لحاظ شده و مابقی آن طی 4 سال آینده به شهرداری اختصاص خواهد یافت.

دبیر تاکید کرد: این در حالی بود که پیشنهاد شهرداری تهران برای بودجه خود در سال جاری 15 هزار و 198 میلیاردتومان بود که شورا برای اولین بار چیزی در حدود 700 میلیارد تومان به پیشنهاد شهرداری اضافه کرد.

وی در پاسخ به اینکه فروش تراکم در سال جاری توسط شهرداری تهران چه میزان خواهد بود، اظهار کرد: فروش تراکم در سال گذشته به صورت میانگین 24 درصد افزایش یافت، اما امسال باید بررسی‌های لازم انجام شود و شهرداری پس از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها برآوردهای لازم را انجام داده تا پس از آن میزان فروش تراکم مشخص گردد.