تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


دغدغه شهرداری تهران برای گره گشایی از مشکلات شهروندان ستودنی است
تاريخ خبر: چهارشنبه، 20 خرداد 1394 ساعت: 11:13

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت اجرای طرح انضباط شهری در منطقه 12، گفت: تلاش شهرداری تهران برای اجرای این طرح دغدغه مدیریت شهری به ویژه شخص شهردار تهران را برای حل معضلات شهروندان تهرانی را نشان می‌دهد.

مجتبی شاکری با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در منطقه 12 از گستردگی زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: آمارهای تکان‌دهنده‌ای نسبت به آسیب‌های اجتماعی در محله‌های هرندی، شوش و سایر بخش‌های منطقه 12 وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که خوشبختانه شهرداری تهران در راستای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در این منطقه سرمایه گذاری جدی کرده است، بیان داشت: دغدغه شهردار تهران در رفع آسیب‌ها و معضلات این منطقه بسیار مقدس و ستودنی است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهردار تهران واقعا دغدغه مندانه برای حل مشکلات شهروندان تهران در شهر تهران فعالیت می‌کند افزود: شخصیت‌هایی همچون شهردار تهران نسبت که گره‌گشایی از مشکلات شهر تلاش می کنند در کشور انگشت‌شمارند و باید قدر این افراد را دانست.

شاکری با اشاره به اینکه اقدام اخیر شهرداری تهران مبنی برپایی برنامه‌های شبگردی از سوی مرکز ارتباطات شهرداری تهران، گفت: این برنامه منجر به آشنایی اقشار مختلف مردم از جمله هنرمندان، نویسندگان و سایر اقشار از شهر تهران و به ویژه آسیب‌های آن در شب می‌شود.

وی ادامه داد: این امر منجر به آشنایی نخبگان با پایتخت شده و اقدامات هنری و علمی، مطالعات جامعه شناسی در زمینه تهران و حل آسیب‌های آن منجر می‌شود.

نایب رئیس کمیسوین فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب که اجرای طرح انضباط شهری در منطقه 12 باید با همکاری سایر دستگاه‌ها نیز همراه شود، گفت: باید دستگاه‌های دولتی نیز در تحقق هرچه بهتر این طرح به شهرداری تهران کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به این نکته توجه کنیم که بودجه شهرداری تهران نامحدود نیست، اذعان داشت: منطقه 12 منطقه‌ای خاص در شهر تهران است و باید توجه بشود که مقابله با آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی برخی از معضلات این منطقه از جمله دستفروشان، معتادان و سایر موارد نیازمند صرف مبالغ کلانی است بنابراین باید دستگاه‌های مسئول دولتی نیز در این زمینه به ایفای نقش خود بپردازند.

شاکری با اشاره به اینکه کارهای به زمین مانده با مشارکت و هم افزایی دستگاه‌های مختلف با شهرداری تهران قابل حل و فصل است، گفت: موفق بودن هر طرحی در اجرا نیازمند هم افزایی و مشارکت همه جانبه نهادهای مسئول است.

وی با اشاره به اینکه باید توجه کنیم که شهرداری تهران متولی اشتغال نیست، گفت: برای اینکه ساماندهی و شناسنامه دار شدن دستفروشان و سایر موارد را شاهد باشیم باید با روش‌های مطالعاتی و علمی دقیق پیش رفته و با کمک و همیاری یکدیگر در راستای کاهش و از بین بردن این معضلات اجتماعی گام برداریم.

این عضو شورای شهر چهارم با اشاره به ضرورت ارائه پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی درخصوص اجرای طرح انضباط شهری در منطقه 12 گفت: ارائه این پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی منجر به بررسی دقیق طرح و حل نقاط ضعف و قوت آن خواهد شد.