تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تاثیرات هدفمندی بر بودجه93 شهرداری لحاظ نشده است
تاريخ خبر: يکشنبه، 4 خرداد 1393 ساعت: 10:48

به گزارش شهرداری نیوز، به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاثیرات اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال جاری شهرداری تهران لحاظ نشده چرا که یک یا دو ماه قبل از آغاز سال بودجه سال 93 شهرداری بسته شده است.

علیرضا دبیر ، با اشاره به اینکه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر بودجه شهرداری اثرگذار است، اظهار کرد: به همین منظور به شهرداری تهران گفته‌ایم که اجازه دهند در مباحث مختلف از جمله حمل و نقل چند ماه از اجرای هدفمندی یارانه‌ها زمان بگذرد و اگر اجرای این مرحله بر اعتبارات شهرداری اثرگذاری زیادی داشته باشد و دولت کمک‌های لازم را انجام ندهد، لایحه‌ای به همین منظور از طریق شهرداری تهران به شورای شهر ارائه شود و شورا نیز بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد. بنابراین شهرداری تهران هم‌اکنون در حال برآورد در بخش حمل‌ونقل و سایر حوزه‌هایی است که اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه بر اعتبارات آن اثر گذار است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در مورد چگونگی تامین منابع بودجه شهرداری تهران در سال جاری اظهار کرد: بودجه شهرداری در سال قبل اعتباری در حدود 13 هزار و 900 میلیارد تومان بود که در سال جاری به اعتباری معادل 15 هزار و 845 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که محل تامین درآمدهای شهرداری منابع پایدار و ناپایدار خواهد بود.

دبیر در ادامه با اشاره به درآمدهای حاصل از منابع پایدار خاطرنشان کرد: ارزش افزوده، پسماند، کسب و پیشه ، عوارض نوسازی، عوارض سوخت، عوارض جرایم راهنمایی و رانندگی، عوارض خودرو و عوارض گمرک از جمله محل‌های درآمدهای حاصل از منابع پایدار است.

وی در مورد درآمدهای حاصل از منابع ناپایدار نیز گفت: درآمدهای ناپایدار هم باید در چارچوب طرح تفصیلی و طرح جامع باشد، نه اینکه در این زمینه تخلفی صورت گیرد، چرا که کاملا ردیف‌های درآمدی منابع ناپایدار شهر مشخص است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: محل درآمد و منابع شهرداری بیشتر در بخش منابع پایدار لحاظ شده است تا از این طریق شهر لطمه نخورد.