تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


دو فوریت تعطیلات مرداد ماه شورا بررسی می شود
تاريخ خبر: يکشنبه، 10 خرداد 1394 ساعت: 13:46

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،سخنگوی شورای سلامی شهر تهران از بررسی دو فوریت تعیین زمان تعطیلات شورای شهر در نیمه اول سال خبرداد و گفت: براساس این دو فوریت پیشنهاد تعطیلات در مرداد ماه مطرح شده است.

رضا تقی پور درباره علت دوفوریتی این طرح گفت: موضوع حساسیت تعطیلات نیست بلکه فوریت آن به دلیل برنامه ریزی برای مراجعات مردم و طرح موضوعات مهم قبل از فرارسیدن زمان تعطیلات است تا هم نمایندگان مردم امکان برنامه ریزی در زمان تعیین شده را داشته باشند و هم شهروندان در صورت مراجعه از قبل درباره این زمان اطلاع داشته باشند.

به گفته سخنگوی شورای شهر گزارش تلفیقی بودجه سال 1389 شهرداری تهران توسط حسابرس منتخب شورا نیز در جلسه امروز ارایه شده است که متاسفانه بروکراسی دستگاه ها زمان جمع آوری این گزارش را به تعویق انداخته است به طوری که این گزارش اواخر سال 92 تحویل حسابرس شده است و براساس ساختارهای موجود باید در شورا ارایه شود.

تقی پور تاکید کرد: برای سال های آتی سرعت بیشتری در ارایه گزارش تلفیقی پیش بینی شده است چرا که اگر این گزارش در زمانی بیش از یک سال ارایه شود، تاثیرگذاری آن از بین می رود.

وی همچنین به تاکید یکی از اعضای شورا برای حضور در کمیسیون بدوی رسیدگی به کفالت نظام وظیفه اشاره کرد و گفت: این کمیسیون موضوع درخواست های کفالت را بررسی می کند که اعضای دیگر آن نیروی انتظامی و قوه قضاییه هستند.

تقی پور از بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی بازنشستگان در شهرداری تهران و موسسات تابعه خبرداد و گفت: به کارگیری بازنشستگان در شهرداری ممنوع است به غیر از موارد خاصی که به درخواست شهردار تهران و تایید شورا باشد اما در طرح مذکور به کارگیری افراد بازنشسته در قالب مشاور و کمتر از یک سوم سقف موظفی ماهانه بلا اشکال تعیین شده است.

وی همچنین در جلسه امروز نتایج سه شکایت از سوی مالکان به آرای بدوی باغات اشاره و بیان کرد: مالکانی که نسبت به رای صادره در باره اینکه ملک آنها باغ است یا خیر به کمیسیون بدوی مراجعه می کنند. بعد از صدور رای در صورت اعتراض و درخواست تجدید نظر رای برای بررسی به کمیسیون شهرسازی و معماری ارجاع داده می شود؛ بدین ترتیب نظر نهایی کمیسیون معماری و شهرسازی در شورا ارایه شده و به رای گذاشته می شود تا تشخیص باغ در پرونده و در صورت لازم جرایم و جبران خسارات درختان قطع شده مشخص شود .