تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


برگزاری جلسه مشترک با وزارت بهداشت برای بررسی سلامت آب تهران / پایش مداوم سلامت آب از سوی شهرداری حائز اهمیت است
تاريخ خبر: شنبه، 9 خرداد 1394 ساعت: 13:57

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر با بیان اینکه در تدارک برگزاری جلسه ای با مسئولان وزارت بهداشت به منظور بررسی وضعیت سلامت آب تهران هستیم، گفت: مرکز پایش آب شهرداری تهران به طور منظم در حال کنترل کیفیت آب پایتخت است و در تائید سلامت آب تهران تاثیر شایان ذکری دارد.

 رحمت الله حافظی با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا درباره وضعیت سلامت و کیفیت آب تهران صحبت های لازم را چه با وزارت بهداشت و چه اداره کل آب تهران داشته باشیم، تصریح کرد: در هفته ای که در پیش رو داریم در نشستی مشترک با نمایندگان وزارت بهداشت آخرین وضعیت آب تهران را مورد بررسی قرار می دهیم و متعاقب آن نیز قرار است از مدیرکل آب تهران دعوت کنیم تا در نشستی، وضعیت سلامت آب تهران را تشریح کند.

وی ادامه داد: مسئولان آب تهران بایستی برای اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر این اطمینان را به وجود آورند که آب تهران هم از سلامت لازم برخوردار است و هم کیفیت مناسبی مطابق با شاخص های استاندارد دارد.

وی با یادآوری اینکه شورا نسبت به کیفیت و سلامت آب تهران حساسیت زیادی دارد، اظهار کرد: اگر خطایی وجود داشته باشد، باید در مسیر رفع منابع آلاینده گام برداریم.

حافظی با اشاره به اینکه شهرداری تهران پایش آب را به صورت مداوم انجام می دهد و تا به امروز گزارشی مبنی بر ناسالم بودن آب به شورا اعلام نکرده است، خاطر نشان کرد: کمک شهرداری در پایش مداوم و منظم سلامت آب تهران تاثیر بسیاری در حفظ بهداشت شهروندی دارد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر متذکر شد: به عنوان نمایندگان مردم در شورا نگران هستیم که با گرم شدن هوا و رشد سرانه مصرف آب، میزان برداشت از آب های زیرزمینی نیز افزایش یابد و همین مسئله منجر به ورود آب فاقد سلامت به چرخه آب مصرفی پایتخت شود. از همین رو معتقدم مرکز پایش سلامت آب شهرداری می تواند می تواند یکی از منابع اطلاعاتی حائز اهمیت شورا در مسیر پایش سلامت آب پایتخت باشد.