تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


درخواست از زاکانی برای تحویل لیست گودهای پرخطر تهران به شورای شهر
تاريخ خبر: سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت: 13:25

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از شهرداری خواست که لیست گودهای پرخطر و بسیار پرخطر پایتخت را به شورای شهر بدهد.

سید محمد آقامیری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت گودهای پرخطر در تهران گفت: شورای شهر پنجم مصوبه‌ای را در خصوص الزام شهرداری در رصد و پایش گودهای پرخطر داشته اما هیچ خبری از گزارش عملکرد در این زمینه نیست.
 
وی با بیان این‌که افزایش قیمت زمین در تهران سبب شده که بسیاری از مالکان و سازندگان برای استفاده هرچه بیشتر از زیرزمین ترغیب شوند، اظهار کرد: از سوی دیگر این استفاده از زیرزمین باعث ایجاد گودهای عمیق و خطرناک می‌شود به گونه‌ای که شاهد ایجاد گودهای ۷۰ متری در شمال تهران هستیم که ریزش این گودها علی‌رغم تحمیل خسارات مالی باعث بروز خسارت جانی هم می‌شود، اما می‌بینیم که کماکان به وضعیت این گودها توجه نمی‌شود و تنها در صورت بروز یک حادثه توجهات برای مدتی جلب شده و بعد به فراموشی سپرده می‌شود.
 
وی با بیان این‌که شورای شهر پیشین با هدف ارتقاء ایمنی گودها مصوبه‌ای را در مردادماه امسال در هشت تبصره به تصویب رساند و برای اجرا به شهرداری ابلاغ کرد، گفت: برای شهرداری الزاماتی در نظر گرفته شده بود از جمله این‌که برای گودهای پرخطر و بسیار پرخطر شهرداری باید زمانبندی اجرایی در نظر گرفته و ضمن شناسایی گودهای با خطر بالا آنها را اولویت‌بندی کرده و بعد از آن، آنها را به اداره کل حقوقی معرفی کرد تا نسبت به اقامه دعوا اقدام شود.
 
وی اضافه کرد: حالا با توجه به وضعیت گودها ضروری است که لیست گودهای پرخطر و بسیار پرخطر به همراه مشخصات کامل آنها، گزارش اقدامات شهرداری و همچنین عملکرد شهرداری در خصوص اجرای مصوبه گودها و رفع خطر از آنها به شورای شهر ارائه شود.