تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


لزوم حل معضل بوی نامطبوع کانال عباس آباد شهر ری
تاريخ خبر: سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت: 10:53

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،یک عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم حل معضل بوی نامطبوع کانال عباس آباد شهر ری و مشکلاتی که این کانال برای اهالی این محدوده ایجاد کرده است، تاکید کرد.

جعفر بندی شربیانی در سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: روز گذشته از محله عباس آباد منطقه ۲۰ (شهر ری) بازدیدی داشتم و به صورت ویژه با محوریت موضوع کانال آب تصفیه خانه‌ای که از مرکز این محله به طول تقریبی ۷۵۰ متر عبور می‌کند بازدیدی انجام دادم.
 
وی افزود: پیشتر نیز پیگیر این موضوع بودم و روز گذشته از مسئولین ذیربط خواستم با هم بازدیدی از این محدوده داشته باشیم. متاسفانه امروز مردم از بحران ناکارآمدی رنج می‌برند. به شکلی که معضلی ۱۲ سال به شکل‌های مختلف پیگیری شده و شورایاری و مسئولین مختلف دائما از این مجموعه بازدید کردند اما امروز هم همان حرف‌های ۱۲ سال پیش مطرح می‌شود.
 
وی ادامه داد: بی تردید اوج بحران ناکارآمدی است که امروز نیز مردم از بوی بد این کانال رنج می‌برند. لذا مجددا خواهش می‌کنم از شرکت آب منطقه‌ای تهران و شرکت آب و فاضلاب تهران اگر اختیار و اراده این کار را ندارند از شخص وزیر نیرو این خواهش را کنند که اراده‌ای برای حل مشکل مردم وجود داشته باشد. قطعا نه اعضای شورا و نه هیچ مسئول دیگری در جمهوری اسلامی حتی یک ساعت در خانه‌های این محدوده زندگی نمی‌کند. بی تردید کنار این کانال با بوی نامطبوع آن زندگی نمی‌کند و مردم این محدوده دچار مشکل و معضل هستند.
 
وی تاکید کرد: باید پیگیری جدی برای این موضوع انجام شود و پاسخی قانع کننده به همراه زمان انجام کار داده شود. ما این موضوع را از وزارتخانه نیرو پیگیری خواهیم کرد تا این معضل محله عباس آباد شهر ری حل و فصل شود.
 
در ادامه جلسه و پس از تذکر شربیانی احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در طرح رصد مشکلات یکی از موضوعات مهم در منطقه ۲۰ همین کانال آب عباس آباد است. قسمتی از موضوع که مربوط به شهرداری تهران است و باید برای آن بودجه در نظر گرفته می‌شد با پیشنهادی که به مجموعه شهرداری منطقه ۲۰ دادیم امسال در اصلاحیه افزایش بودجه محقق شد تا بخشی از این معضل که مربوط به شهرداری تهران است انجام شود.
 
وی افزود: بی تردید باید مجموعه آب و فاضلاب برای این معضل پای کار بیاید که تا کنون این مهم محقق نشده است. بی تردید تذکر در خصوص معضل کانال آب عباس آباد شهر ری تذکر به جایی است و پیگیر این موضوع خواهیم بود. این موضوع را از مجموعه دولت و آب و فاضلاب تهران پیگیری می‌کنیم.
 
 در پی تذکر این دو عضو شورای شهر تهران مهدی چمران ریاست شورا نیز گفت: این تذکر به صورت کتبی همراه با یک احضار برای وزارت نیرو ارسال خواهد شد تا ان‌شاءالله این معضل پیگیری و حل و فصل شود.