تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


موافقت شورایی ها با تمدید تخفیف ۲۵ درصدی به پرداخت‌کنندگان عوارض شهرداری تهران
تاريخ خبر: يکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت: 13:29

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،صلایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران به تصویب رسید و اعضای شورا با تمدید تخفیف ۲۵ درصدی به پرداخت‌کنندگان نقدی و یکجای عوارض شهرداری موافقت کردند.

صبح امروز بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران روی میز شورای شهر قرار گرفت و آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در تشریح خروجی جلسه کمیسیون بودجه در این خصوص گفت: ما جلساتی را برای بررسی این لایحه با حضور سایر اعضای کمیسیون و مسئولان شهرداری داشتیم و در نهایت کلیات این لایحه را رد کردیم اما با این وجود برای بررسی نهایی به صحن علنی آوردیم تا همه اعضاء در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.
 
وی در تشریح دلایل رد این لایحه گفت: من تنها در مورد مسائل مالی صحبت می‌کنم و گزارش‌ها نشان داد که اجرای دو ماهه این مصوبه آورده زیادی برای شهرداری نداشته و همچنین در لایحه اعلام شده که دو ماه شهردار می‌تواند اجرای این لایحه را تمدید کند پس لزومی ندارد که ما آن را تمدید کنیم و از آنجایی که اگر افراد بخواهند عوارض خود را نقدی پرداخت کنند به طور اتوماتیک مشمول ۲۰ درصد جایزه خوش‌حسابی می‌شوند این پنج درصدی که ما مصوب می‌کنیم انگیزه زیادی در افراد ایجاد نمی‌کند که آنها را تشویق کند که عوارض خود را نقدا بپردازند.
 
مهدی چمران با بیان این‌که اگر امکانی برای مردم ایجاد کنیم که عوارض خود را نقدا بپردازند این به نفع شهر و شهرداری است، اظهار کرد: می‌توانیم این مدت را تمدید کرده و از روابط عمومی شهرداری بخواهیم این سکوت‌اش در همه موارد را کنار بگذارد و به عنوان روابط عمومی واقعی کار تبلیغاتی کند و مردم تشویق به پرداخت نقدی عوارض شوند.
 
امانی با تاکید بر این‌که بیشتر سازندگان شمال تهران از این تخصیص استفاده می‌کنند نه مردم بافت فرسوده و جنوب تهران اظهار کرد: به آنهایی که خانه بیشتری تولید می‌کنند و از این تورم سنگین مسکن ثروت بیشتری به دست می‌آورند می‌خواهیم ۲۵ درصد تخفیف بدهیم اگر قرار بر این است که هر ساله ما تخفیف ۲۵ درصد بدهیم چرا اول سال عوارض را افزایش می‌دهیم که در وسط سال بخواهیم آن را کاهش دهیم من پیشنهاد دارم که یک حسابی توسط شهرداری ایجاد شود که درآمد حاصل از این مصوبه خرج مردم جنوب تهران شود.
 
حبیب کاشانی در ادامه گفت: از سال ۱۳۸۲ رویه این بوده است و ما به جای این‌که این پول را قسط بندی کرده و در ۲۴ یا ۳۶ ماه جمع کنیم می‌توانیم با پرداخت تخفیفی آن را یکپارچه کنیم.
 
وی با بیان این‌که همه افرادی که به قالیباف برای اجرای پرهزینه پروژه‌هایی همچون امام علی و غیره ایراد می‌گرفتند با توجه به این تورم اگر حالا می‌خواستند این پروژه‌ها را اجرایی کنند باید هزاران میلیارد بیشتر خرج می‌کردند، گفت: این پول صرف شهر می‌شود و نگویید شمال تهران یا جنوب تهران ما ۲۲ منطقه داریم و در تلاش هستیم که نقدینگی را افزایش دهیم تا بتوانیم خریدهای شهر را انجام دهیم.
 
سروری نیز با بیان این‌که ما در شرایط سخت تورمی هستیم، اظهار کرد: مگر می‌خواهیم پول بگیریم و آن را به منطقه یک ببریم نگران نباشید درآمد شهر صرف شهر شده و عمدتا نیز برای توسعه جنوب تهران و محلات کم برخوردار صرف می‌شود.
 
در پایان مهدی چمران نیز افزود: در لایحه تمدید یک ماهه آمده و دو ماه نیز شهردار می‌تواند آن را تمدید کند و تا اسفندماه این روند ادامه می‌یابد تا مردم پروانه بگیرند و چرخ شهرداری نخوابد.
 لایحه اصلاحیه مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران با ۱۹ رای موافق به تصویب رسید.