تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


تعیین تکلیف استفساریه شهرداری در مورد بودجه ۱۴۰۰ در شورای شهر
تاريخ خبر: سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت: 12:38

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،در جلسه شورای شهر تهران استفساریه شهردار تهران در مورد مصوبه بودجه ۱۴۰۰ تعیین تکلیف شد.

صبح امروز قرائت گزارش استفساریه شهردار تهران در خصوص مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه روی میز بررسی قرار گرفت و آخوندی عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: یک فوریت این استفساریه هفته گذشته بررسی شد و بررسی‌های کمیسیون در این خصوص انجام شده است.
 
وی گفت: در ماده هفتم مصوبه سند جامع سرمایه گذاری در شهر تهران که در سال ۹۸ به تصویب رسیده آمده است که به منظور یکسان سازی رویه و جذب مشارکت، سازمان سرمایه گذاری مکلف است که دستورالعمل اجرایی تدوین و برای تصویب به شورای شهر بفرستد، همچنین در یکی از بندهای مصوبه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری آمده است که در زمان بهره برداری، شهرداری می‌بایست آیین‌نامه تدوین کند و تا پایان خرداد ماه امسال نیز شهرداری موظف بود که این آئین‌نامه را به شورا بدهد.
 
وی با بیان اینکه تعارضی بین این دو مصوبه وجود ندارد و صراحتا اعلام شده که در زمان بهره برداری باید این آئین‌نامه اجرایی شود، ادامه داد:  این استفساریه بدین صورت پاسخ داده می‌شود که مغایرتی بین قوانین بالادستی و بودجه نیست و شهرداری می‌بایست برای اجرای سرمایه گذاری آئین‌نامه تدوین کند.
 
وی افزود: با خبر هستیم که این آئین‌نامه تدوین شده و با تعیین تکلیف این استفساریه، برای بررسی به صحن آورده می‌شود.
 
بررسی استفساریه شهردار تهران در مورد مصوبه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه با این گزارش کمیسیون بودجه تعیین تکلیف شد.