تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


برای نظارت بر ساخت وسازها مهندسان ذی صلاح کافی نداریم
تاريخ خبر: سه شنبه، 29 ارديبهشت 1394 ساعت: 11:19

 به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز طی نطق پیش از دستور یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، تاکید کرد: برای پیشگیری از تخلفات ساختمانی باید بیشتر توجه کنیم.

محمد سالاری د رجلسه امروز شورا گفت: از راه های حل این مشکل حضور مهندسان ناظر به صورت دائم ، مجریان ذی صلاح و نظارت بیشتر  در نواحی است.

سالاری عنوان داشت: ما نه تنها اعتقاد داریم حضور مجریان ذی صلاح باید برای متراژهای بالای دو هزار متر الزامی شوند بلکه اعتقاد داریم برای هزار تا دو هزار متر و حتی تا یک متر مربع نیز بایستی الزامی شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران همچنین عنوان داشت: ما هم مهندسان ذی صلاح کافی نداریم و هم احراز صلاحیت ها به صورت فنی انجام نشده است که آیا این مهندسان دارای پروانه اشتغال و صلاحیت واقعی نظارت را دارند.

وی در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود، با پرداختن به موضوع شورایاری ها عنوان داشت:  ضمن احترامی که به شخص دکتر طلایی دارم امام ستاد هماهنگی به صورت سلیقه ای به تنهایی نمی تواند نسبت به تدوین آئین نامه ها اقدام کند.

سالاری تاکید کرد: در فاصله بین انتخاب و تحلیف شورایاری ها تغییراتی در میزان اختیارات و وظایف آن ها بدون نظر شورا صورت گرفته است، در صورتی که قرار بود تمامی فرایند و آئین نامه های شورایاری ها در صحن شورا مطرح شود.  ما در انتظار جلسه ای مهم تر و در شان شورایاری ها برای آغاز به کار شورایاری ها بودیم اما این به دلایل نامعلومی برگزار نشد. تاخیر در تحلیف باعث شد شائبه هایی مبنی بر اضافه شدن 6 نفر به صورت انتصابی به اعضای شورایاری ها منتشر شود.

وی افزود: اینکه بیاییم بگوییم دبیر شورایاری باید تحصیلات فوق دیپلم و لیسانس داشته باشد به هیچ عنوان نظر اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیست و ستاد هماهنگی شورایاری ها اختیاری برای این اقدامات ندارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت:  اینکه همکاران می گویند اسپیناس این تخلف را دارد و فلان ساختمان تخلف دیگری دارد قطعا شهردار تهران باید از این موضوع خوشحال می شود زیرا شهردار تهران در این زمینه همراه ما است.