تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


«نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» یکی از اثرگذار‌ترین گام‌های شهرداری تهران در مسیر فرهنگ است
تاريخ خبر: چهارشنبه، 23 ارديبهشت 1394 ساعت: 14:29

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با یادآوری اینکه هرساله اثرگذار‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری پایتخت در اردیبهشت‌ماه رخ می‌دهد، گفت: با اجرای طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» شاهد اجرای یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری در تهران بودیم تا جایی که بالاخره تابلوهای شهر دیده شدند.

احمد مسجد جامعی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح ایده‌ای ناب و خلاقانه بوده که نه تنها در داخل کشور بلکه در ابعاد بین‌المللی خوش درخشیده است، افزود: شهرداری با این اقدام فرهنگی، همه مردم را به صورت رایگان و در حین زندگی روزمره دعوت به بازدید از نگارخانه‌ای عظیم و سراسری کرده است.

وی احتمال وجود کاستی‌ها و اشتباهات در اجرای طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» را چندان دور از انتظار ندانست و گفت: همه برنامه‌های فرهنگی در مسیر آزمون و خطا به بلوغ و پختگی لازم می‌رسند، اما نکته مهم آن است که شهرداری یکی از اثرگذار‌ترین گام‌ها در مسیر فرهنگ را برداشته است. 

مسجد جامعی استقبال جامعه هنر از طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» را نیز مثبت ارزیابی و عنوان کرد: به دلیل سبقه فعالیت‌ام در عرصه هنر، با هنرمندان بیشماری ارتباط دارم و تا کنون بار‌ها هنرمندان در واکنش به این طرح، اقدام شهرداری را بسیار ارزنده اعلام کرده‌اند و حتی شماری از آنان خواستار تداوم و تکمیل این طرح در سال‌های آینده نیز شده‌اند. 

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه با اجرای طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» بالاخره تابلوهای تهران فرصت دیده شدن به دست آوردند، تصریح کرد: ممکن است بسیاری از تابلو‌ها؛ از ابتدا به ساکن در جای مناسبی واقع نشده بودند و اجرای این طرح سبب شد تا وضعیت تابلو‌ها رصد و آسیب‌شناسی شوند.