تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


آمادگی همکاری مدیریت شهری با وزارت بهداشت درخصوص سلامت تهران
تاريخ خبر: سه شنبه، 22 ارديبهشت 1394 ساعت: 15:54

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رییس شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری می تواند در حوزه پیشگیری کمک موثری به وزارت بهداشت کند.

در ابتدای جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران طی سخنانی  با اشاره به تصویب طرح ساماندهی مراکز بهداشتی و درمانی، تاکید کرد: شورای شهر جایگاه مهم و اساسی در بهداشت دارد و در این زمینه بسیار می تواند کمک کند. البته مسئله درمان بحث تخصصی وزارتخانه است اما در بحث بهداشت و پیشگیری که می تواند پایه اصلی وزارت بهداشت باشد، شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران می توانند بسیار فعال بوده و با هماهنگی وزارت بهداشت برنامه های سامان یافته و خوبی را اجرا کنند.

وی همچنین اظهارکرد: این موضوع در وظایف طرح جامع تهران نیز گنجانده شده و برنامه هایی در این زمینه اجرایی شده است اما به دلیل عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری تاکنون به خوبی پیاده نشده است.

چمران عنوان داشت: امیدواریم این بحث با حضور وزیر بهداشت با رویکرد جدیدی در شهر تهران آغاز شود و بتواند در شهرهای دیگر گسترش پیدا کند.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهرتهران، شورا و شهرداری برای سلامت شهر اعم از آب، هوا، غذا، سلامت روانی و فیزیکی شهر و ... آماده همکاری هستند.