تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


خودروسازان نه به اندازه استاندارد های جهانی بلکه به سمت حداکثر ها حرکت کنند
تاريخ خبر: شنبه، 5 ارديبهشت 1394 ساعت: 09:27

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت :تحریم ها باعث شد توانمندی هایی که تا پیش از این در حوزه خودروسازی به آنها توجه نمی گردید مورد اهتمام جدی قرار گیرد ضمن اینکه در این راستا و با فراهم نمودن شرایط ، توانایی و استعدادهای بالقوه موجود در این حوزه شکوفا گردید چنانچه با رفع تحریم ها این امکان فراهم می شود تا صنعت خودرو یک گام رو به جلو بردارد.

سید شریف حسینی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : موضوعی که در جریان تحریم ها به صنعت خودرو ایران ضربه وارد کرد عدم مشارکت با سایر کشورها و خودروسازان بزرگ در بخش آر اند دی ، تحقیق و توسعه و طراحی پلت فرم و همچنین ورود و همکاری با قطعه سازی خارجی بود که متاسفانه در این راستا بخشی از فرصت اشتغالزایی و دستیابی به قیمت تمام شده و  رقابتی در صنعت خودرو از دست رفت .

وی تاکید کرد : با نهایی شدن توافقات و رفع تحریم ها قطعا زمینه مشارکت با خودروسازان جهانی در حوزه طراحی پلت فرم های جدید و تحقیق و توسعه  در صنعت خودرو فراهم شده و این امر می تواند تسریع کننده حضور خودروسازان در بازارهای جهانی و تداوم رقایت پذیری در سطح جهانی باشد که البته این امر مستلزم روزامدی دانش فنی و تکنولوژی در صنعت خودرو است  تا آینده روشنی را در خودروسازی ایران شاهد باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : البته این دغدغه وجود دارد که با رفع تحریم ها و باز شدن درهای ورودی کشور شاهد سیر بیش از اندازه واردات خودرو به کشور باشیم که قطعا نه به نفع کشور و نه تولیدکننده داخلی است .

سید شریف حسینی افزود : برای جلوگیری از واردات خودرو باید شرایطی فراهم شود که با افزایش عوارض و تدابیر لازم بتوان مانع از واردات خودروهای مشابهی که در کشور تولید می شود گردید که که هم به تولید داخل و هم تولید کننده داخلی کمک شود ضمن این در این راستا باید افزایش کیفیت خودروها نیز دنبال شود.

وی با تاکید بر اجرای سیاست جلوگیری از واردات خودرو پس از رفع تحریم ها بر تاثیر این شرایط بر قیمت خودروهای داخلی اشاره کرد و  گفت  : قطعا با رفع تحریم ها و هموار شدن مسیر همکاری ها ، صنعت خودرو از بازار انحصاری خارج خواهد شد  و در صورت ادامه این وضعیت می توان بازاری رقابتی را در کشور ایجاد نمود زیرا با ورود برندهای معتبر جهانی دو خودروساز داخلی نیز باید همپای این وضعیت حرکت کنند و صرفا به سمت کیفیت و استاندارد حداقلی جهانی نباشد و به سمت حداکثرها حرکت نمایند.