تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

TEHRANINEWS.IR


طراحی ساختار جدید برای فوتبال خیابانی
تاريخ خبر: شنبه، 25 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:22

  به گزارش اخبار مناطق 22  گانه تهرانی نیوز،شهردار منطقه ۱۲ از برگزاری فوتبال خیابانی جام رمضان ۱۴۰۰ در محله هرندی خبر داد و گفت: فوتبال خیابانی با دستورالعمل خاص یک تیم حرفه‌ای، توسط شهرداری منطقه ۱۲ ثبت فیفا خواهد شد.

 علی‌محمد سعادتی،  گفت: در مسابقات فوتبال خیابانی جام رمضان ۱۴۰۰ که در محله هرندی به اجرا درآمد، حدود ۳۰۰ کودک در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال به صورت گروهی مسابقه دادند و تیم‌های برتر نیز روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه و هم‌زمان با عید سعید فطر پس از طی مرحله حذفی، مسابقات رده‌بندی و فینال را برگزار کردند.
 
وی با تأکید بر توجه ویژه همه مسؤولان به محلات کم‌برخورداری نظیر محله هرندی به منظور تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی یادآور شد: سال گذشته نیز توفیق آن را داشتیم که در این محله مسابقات کودکان کار تهران را به میزبانی منطقه ۱۲ در دو گروه دختران و پسران برگزار کنیم و شاهد نتایج درخشان آن برای این آینده‌سازان وطن باشیم.
 
شهردار قلب طهران نوید طراحی فوتبال خیابانی با فرمت جدید را داد و گفت: در فرمت جدید، متراژ زمین، اندازه دروازه‌ها و قوانین بازی برای نخستین‌بار در ایران با همراهی تیم حرفه‌ای طراحی شده؛ به این ترتیب که افراد در تیم‌های سه نفره در زمینی با متراژ مشخص، بدون دروازه‌بان و در دو تایم هفت دقیقه‌ای با دستورالعمل مناسب برای فوتبال خیابانی بازی خواهند کرد و این سبک در آینده نیز در محلات دیگر منطقه ۱۲ برگزار خواهد شد.
 
وی ضمن بیان این مطلب که فوتبال خیابانی، یکی از بازی‌های بومی-محلی پرطرفدار در ایران است، افزود: تلاش خواهیم کرد فوتبال خیابانی ما که در کوچه‌های سراسر کشور قدمتی طولانی دارد، با این طراحی و دستورالعمل تازه، ثبت فیفا شود و افتخار آن برای کشور ما باقی بماند.
 
 اختتامیه این مسابقات با حضور علی آقامحمدی، نماینده مقام معظم رهبری، کاظم اولیایی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، سعید شاهمیر، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۲، برخی دیگر از مدیران شهری و اعضای تیم‌های شرکت‌کننده در زمین چمن شوش واقع در خیابان انبار گندم برگزار و طی این مراسم به تیم‌های برتر مسابقات جام قهرمانی مدال و هدایای ویژه ورزشی اهدا شد.